Promocja Autodelty – Romeo Ferraris Brera 3.2 V6 Compressor (2011)
Firma Romeo Ferraris tuningowała różne auta. Tuner przerabiał m.in. Fiata 500C czy też Mercedesa C 63 AMG. Najnowszym wozem promowanym przez Włochów jest prawie 360-konna Alfa Romeo Brera.
03.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:40
Firma Romeo Ferraris tuningowała różne auta. Tuner przerabiał m.in. Fiata 500C czy też Mercedesa C 63 AMG. Najnowszym wozem promowanym przez Włochów jest prawie 360-konna Alfa Romeo Brera.
Brera produkowana była przez pięć lat do listopada zeszłego roku. Auto znalazło ponad 21 tys. nabywców i większość z nich nie decydowała się na tuning swojego samochodu. Ci, którym zamarzyła się większa moc tego coupé, mogli udać się do takich firm, jak brytyjska Autodelta. Obecnie można wybrać się również do firmy Romeo Ferraris, która jest przedstawicielem Autodelty na Włochy.
Włoski tuner promuje ostatnio Alfę Romeo Brera z doładowanym silnikiem. Pod maską Brery spoczywa 6-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 3,2 l. Widlasty motor normalnie radzi sobie bez żadnego doładowania wytwarzając 260 KM mocy maksymalnej i 322 Nm momentu obrotowego.
Włosi zainstalowali do pomocy jednostce napędowej sprężarkę mechaniczną. Ponadto dodali międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, nowe oprogramowanie silnika i kompletny sportowy układ wydechowy z 200-celowymi konwerterami katalitycznymi.
W rezultacie motor rozwija moc aż 358 KM mocy maksymalnej i 440 Nm szczytowego momentu obrotowego. M.in. dzięki napędowi na wszystkie koła jest możliwość wykorzystania pełnej mocy silnika. Podkręcona Brera potrzebuje aż o 1,50 s mniej czasu na przyspieszenie do 100 km/h (teraz trwa to 5,00 s), a jej prędkość maksymalna jest o 20 km/h wyższa niż w wozie fabrycznym (obecnie wynosi 260 km/h).
Sportowe prowadzenie Alfy zapewnia obniżone zawieszenie posiadające pełną regulację charakterystyki pracy.
Do tego pojawiły się nowe elementy nadwozia, do których zaliczają się: nowy przedni zderzak z wylotami z boku, listwy progowe i nowy tylny zderzak.
Wszystkie opisane tutaj elementy są przygotowane przez firmę Autodelta, a Romeo Ferraris – jako jej włoski dystrybutor – zajął się tylko ich montażem w tym wozie.
Dane techniczne
- Typ: V6, 60supo/sup, 939 A 000
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3195 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor
- Moc maksymalna: 358 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112,05 KM/l (seryjny – 81,37 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 292 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1630 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,55 kg/KM (seryjny – 6,27 kg/KM)
- Długość: 4413 mm
- Szerokość: 1830 mm
- Rozstaw osi: 2525 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
- Prędkość maksymalna: 260 km/hblock position=\inside6839/block
Źródło: automobilesreview