Prior Design Evoque TD4 2.2 PD650 Widebody (2013)

Prior Design ujawnił właśnie swój najnowszy projekt. To Range Rover Evoque z radykalnie poszerzonym nadwoziem, przypominający teraz Porsche Cayenne po tuningu firmy Lumma Design.

Prior Design Evoque TD4 2.2 PD650 Widebody (2013)
Olgierd Lachowski

27.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:26

Prior Design zajmuje się przede wszystkim modyfikacjami optycznymi. Czasami, przy okazji prezentacji jakiegoś swojego auta, tuner podaje, że jest możliwość mechanicznego usprawnienia tego czy innego samochodu. Niekiedy pojawia się informacja o tym, że klient może zamówić przeróbki silnika, jednak chyba ani razu Prior nie pokazał gotowego auta, które miałoby wzmocnioną jednostkę napędową.

Obraz

Range Rover Evoque to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku. Auto występuje w dwóch wariantach nadwoziowych: 3-drzwiowym oraz 5-drzwiowym. To właśnie ta druga wersja trafiła do tunera na przebudowę.

Prior Design przygotowało bardzo rozbudowany pakiet stylistyczny. W jego skład wchodzą przedni zderzakospojler, poszerzone przednie i tylne błotniki, maska silnika z wielkim garbem – tak jakby znajdował się pod nią motor z kompresorem, listwy progowe, nakładka na tylny zderzak i wielki spojler zainstalowany nad tylną szybą. Zwieńczeniem całej tej „zabudowy” są większe felgi o delikatnym designie. Producentem jest ADV.1.

Obraz

Trochę dziwnie wyglądają małe tarcze hamulcowe kryjące się za wielkimi obręczami. Są to jednak seryjne hamulce. Nieseryjne jest za to zawieszenie. Dostarczyła je firma KW. Nie wiadomo jednak, czy zainstalowano krótsze sportowe sprężyny, czy może kompletne sportowe zawieszenie.

Po przeróbkach wizualnych Evoque przypomina nieco swoją masywną sylwetką Nissana Juke’a R. Tak jak Nissan, Range Rover teraz absolutnie na nadaje się do jazdy w terenie.

Obraz

Podobnie jak w przypadku innych projektów pod maską Evoque’a tkwi seryjna jednostka napędowa. W tym egzemplarzu jest to wysokoprężny motor stworzony wspólnie przez Forda i PSA. Konstrukcja ma objętość skokową 2,2 l, wtrysk paliwa typu common rail i turbosprężarkę do pomocy. Taki układ sprawia, że kierowca ma do dyspozycji 150 KM mocy maksymalnej przy 4000 obr./min i moment obrotowy o wartości 400 Nm przy 2000 obr./min.

Range Rover Evoque ma napęd na wszystkie koła i jest oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną przekładnią.[block position="inside"]3178[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningLand RoverRange Rover
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)