Poznaj nowe Volvo S60. Zachwyca jak reszta rodzeństwa

Poznaj nowe Volvo S60. Zachwyca jak reszta rodzeństwa

Nowe wcielenie S60 jest równie piękne, co pozostałe modele tej marki.
Nowe wcielenie S60 jest równie piękne, co pozostałe modele tej marki.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
20.06.2018 16:18, aktualizacja: 14.10.2022 14:45

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Volvo oficjalnie pochwaliło się swoim najnowszym dzieckiem. Jest nim sedan klasy średniej, S60, który robi co najmniej tak samo dobre wrażenie, jak jego odpowiednik z nadwoziem kombi. Co więcej, to pierwsze Volvo produkowane w USA.

Nowy rywal BMW serii 3 i Audi A4 zadebiutował w amerykańskiej fabryce Volvo, która będzie jedynym, globalnym zakładem produkcyjnym tego modelu. Auto dzieli większość technologii ze znanym nam już V60, które spotkało się z ciepłym przyjęciem klientów. S60 nie powinno mieć problemu z odniesieniem podobnego sukcesu.

Nadwozie sedana prezentuje się nad wyraz atrakcyjnie. Jest spójne, proporcjonalne, a jednocześnie mocno różni się od większości konkurentów. Zachowuje przy tym styl charakterystyczny dla wszystkich nowych modeli Volvo. Co jednak ważne, nie wygląda na zmniejszoną kopię S90, czego nie można powiedzieć o zależnościach między V60, a V90.

Najnowsza generacja S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi na poziomie 2872 mm powinien przełożyć się na wystarczającą ilość miejsca w kabinie. Bagażnik, który pomieści 442 l ładunku, nie imponuje wielkością, choć raczej nikt nie będzie wykorzystywał tego auta w roli furgonetki.

Wnętrze jest już dobrze znane z wersji kombi. Nie ma tu więc nic zaskakującego. Oczywiście poza świetnymi materiałami wykończeniowymi, minimalistycznym designem i bogatym wyposażeniem. Na pokładzie, poza masą systemów bezpieczeństwa takich jak Pilot Assist czy system autonomicznego hamowania, znajdziemy również rozbudowany system teleinformacyjny. Taki sam jak w V60.

Wnętrze znamy już dobrze z wersji kombi.
Wnętrze znamy już dobrze z wersji kombi.© mat.prasowe

Gama silników obejmuje jak na razie cztery jednostki benzynowe, w tym dwie hybrydy. Rolę podstawowego motoru spełni dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 245 KM, sprzężony z przednim napędem. Taki zestaw wystarczy do osiągnięcia pierwszej setki w 6,5 s. Nieźle jak na sedana, który waży 1680 kg. Chętni na więcej mogą wybrać mocniejszą wersję T6, która oferuje dodatkowo napęd na cztery koła i aż 310 KM. Odmiana ta będzie też dostępna jako hybryda plug-in.

Na samym szczycie natomiast gości zapowiadana już przez nas jednostka T8 Twin Engine, która dzięki wsparciu silnika elektrycznego generuje imponujące 415 KM mocy i potężne 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry zawdzięczamy specjalistom z Polestar Engineering. Warto wspomnieć, że każdy z wymienionych silników będzie standardowo spięty z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W katalogu, zgodnie z najnowszą filozofią Volvo, nie znajdziecie żadnego diesla.

Tył zachował wystarczającą dawkę indywidualizmu. Nie wygląda jak kopia S90.
Tył zachował wystarczającą dawkę indywidualizmu. Nie wygląda jak kopia S90.© mat.prasowe

Polskie ceny S60 nie są jeszcze znane. W Wielkiej Brytanii trzeba będzie wyłożyć co najmniej 31 810 funtów, co jest wartością porównywalną z konkurentami w postaci BMW serii 3 czy Mercedesa Klasy C. Jak będzie u nas? Przekonamy się niebawem. Wersja kombi kosztuje nie mniej niż 147 000 złotych. W przypadku sedana zapewne będzie podobnie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/102]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)