Porsche zanotowało wzrost sprzedaży 911 mimo pandemii koronawirusa

Finansowe skutki pandemii koronawirusa mocno dotknęły europejską branżę motoryzacyjną. Niemal wszyscy producenci zanotowali znaczące spadki sprzedaży. Są jednak modele, które w tym trudnym okresie poprawiły swoje wyniki. Przykładem może być Porsche 911.

911 to jeden z najpopularniejszych samochodów sportowych na świecie, ale nie najpopularniejsze Porsche.
911 to jeden z najpopularniejszych samochodów sportowych na świecie, ale nie najpopularniejsze Porsche.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

20.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:52

Porsche podsumowało właśnie pierwsze półrocze 2020 roku. Wyniki są zaskakujące. Po pierwsze dlatego, że niemiecka marka globalnie sprzedała tylko o 12 proc. mniej aut niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a po drugie, jej kultowe 911 zanotowało wzrost sprzedaży.

Niewielki, bo tylko 2-procentowy, ale jednak. Co sprawiło, że mimo kryzysu klienci sięgali po ten model jeszcze chętniej, niż przed rokiem? Być może przyczynił się do tego fakt, że na początku 2019 roku w salonach można było znaleźć jeszcze poprzednią generację oznaczaną jako 991. Schodzące wersje zazwyczaj nie cieszą się takim wzięciem jak świeżutkie nowości, które w tym przypadku wraz z 2020 rokiem na dobre zadomowiły się na rynku.

Mimo braku spadków sprzedaży 911 nie jest jednak najpopularniejszym modelem marki. Tytuł ten należy bowiem do SUV-a Cayenne, który w pierwszym półroczu 2020 roku sprzedał się w liczbie 39 245 egzemplarzy. Zaraz potem jest Macan z wynikiem 34 430 sztuk, a dopiero potem 911, które znalazło 16 919 chętnych.

Największym rynkiem zbytu dla nowych Porsche niezmiennie są Chiny, gdzie marka zanotowała 7-procentowy spadek sprzedaży. To znacznie mniej, niż w rodzimych Niemczech, gdzie zainteresowanie nowymi Porsche spadło aż o 25-proc.

Obecnie rynek zdaje się jednak wracać do normalności. Już dziś można raczej wyrokować, że drugie półrocze 2020 roku okaże się znacznie szczęśliwsze nie tylko dla Porsche, ale i większości motoryzacyjnych marek.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)