Porsche z trzycylindrowym silnikiem?

Wszyscy doskonale wiemy jak wygląda sprawa globalnego ocieplenia i jak istotny wpływ ma ona na rynek motoryzacyjny. Od 2012 roku Unia Europejska wprowadza nowe przepisy, które ograniczają maksymalną emisję CO2 na jeden przejechany kilometr. Porsche ma problem.

porsche-boxsterporsche-boxster
Bartosz Pokrzywiński

Wszyscy doskonale wiemy jak wygląda sprawa globalnego ocieplenia i jak istotny wpływ ma ona na rynek motoryzacyjny. Od 2012 roku Unia Europejska wprowadza nowe przepisy, które ograniczają maksymalną emisję CO2 na jeden przejechany kilometr. Porsche ma problem.

Nawet jeżeli globalne ocieplenie faktycznie nie występuje, a jest to jedynie wymysł europejskiego rządu, który zamierza wprowadzać coraz to nowsze podatki wyciągając od nas coraz więcej pieniędzy i przy okazji utrudniać życie producentom samochodów, nie mamy wyjścia. Musimy się do tych przepisów dostosować.

Porsche będzie starało się maksymalnie ograniczyć emisję CO2 w Boxsterze nowej generacji. Jak powiedział w wywiadzie dla* Autocar*, Hans-Jurgen Wohler, który jest odpowiedzialny za Boxstera, nowy model może być napędzany trzycylindrowym turbodoładowanym silnikiem. Przeraża mnie jednak moc, która ma oscylować w granicach 180-200 koni mechanicznych.

180 koni mechanicznych w Porsche Boxster?! Już Golf GTI jest mocniejszy. Ciekaw jestem jak radykalne kroki trzeba będzie poczynić z redukcją masy, nie uwierzę w to, że pozostawią około 1335 kilogramów z tak skromnym, jak na Porsche, zestawem kucyków.

Obecna generacja Boxstera z silnikiem o pojemności 2.9-litra produkuje 255 koni, emitując przy tym 221g CO2. Porsche planuje zejść do 180g, powodzenia!

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę