Porsche wprowadza nową generację 911

Porsche wprowadza nowe modele: Carera 911, Carrera S w wersji coupe oraz cabrio. Nowa generacja 911 rozpoznawalna jest poprzez innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia oraz nową technikę świetlną wykorzystującą diody LED. Sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Jako dodatkową opcję zwiększającą bezpieczeństwo Porsche oferuje dla wszystkich modeli dynamiczne oświetlenie zakrętów.

Obraz
Jacek Filipek

Jak obiecuje Porsche nowe 911 mają mieć większą dynamikę dzięki nowym sześciocylindrowym silnikom typu bokser o pojemnościach 3,6 i 3,8 litra. W Carrerze 911 z silnikiem 3,6 l moc wzrosła o 20 KM do 345 KM (254kW). Moc większą o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.

W „jedenastkach” nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa.

Carrera coupe z nową siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z polepszającym przyczepność kół w momencie ruszania Launch Control, które umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa