Porsche przygotowało nowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem

Porsche bez chwalenia się, przedstawiło podczas Vienna Motor Symposium nowy silnik V8. Jednostka nie jest jednak konstrukcją autorstwa wyłącznie tej marki.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Silnik, który trafi do nowej Panamery Turbo to konstrukcja bazująca na 3-litrowym V6 Audi. Porsche z wykorzystaniem tego motoru stworzyło swoją jednostkę, która przystosowana jest do gładkiego uruchamiania i gaszenia przez system start-stop. To nie koniec ekologii w przypadku tego V8. Prawdopodobnie silnik ten będzie parowany także z jednostką elektryczną w system hybrydowy, dlatego tak istotne było uczynienie go odpornym na skutki ciągłego gaszenia i uruchamiania.

Nowy motor ma być wyposażony także w system odłączania połowy cylindrów. Dzięki temu kiedy kierowca nie będzie potrzebował całej mocy, silnik ten będzie pracował w ekonomicznym trybie. Ma to pozwolić zaoszczędzić nawet 30 proc. paliwa.

Wiem doskonale na co czekacie - szczegółowe parametry techniczne. Na razie brakuje jednego, kluczowego - nigdzie nie jest oficjalnie wymieniana pojemność skokowa tego silnika. Wiadomo jednak, że dzięki doładowaniu typu twin scroll V8 Porsche ma generować 550 KM przy 5750 rpm oraz 770 Nm w zakresie od 1960 do 4500 rpm.

Te parametry wskazują jasno, że nadchodzi koniec 4,8-litrowej V8, która do tej pory pracowała w topowych odmianach Panamery. Przypomnijmy, że silnik ten generuje 520 KM i 700 Nm w wersji Turbo oraz 570 KM i 750 Nm w Turbo S.

Wygląda na to, że w Porsche trwa prawdziwa silnikowa rewolucja. Po ubiegłorocznym debiucie nowych, doładowanych bokserów, teraz przyszedł czas także na widlastą ósemkę.

Z pewnością nie będzie to jedyny motor, który zadebiutuje w nowej Panamerze. Więcej dowiemy się już niedługo. Porsche cały czas intensywnie testuje następcę obecnej limuzyny w Zielonym Piekle. Wyszpiegowany został między innymi wariant kombi. Bardzo prawdopodobne jest, że premiera tego wozu odbędzie się podczas jednych z jesiennych targów samochodowych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa