Porsche Panamera 4 E‑Hybrid (2016) - premiera

Niedługo po premierze nowej Panemery, Porsche przedstawia kolejną wersję tego modelu. Jest to hybryda z aktywnym napędem na cztery koła i mocą systemu sięgającą wartości 462 KM.

Obecnie gama wersji Porsche Panamery składa się z trzech modeli: Panamera 4S, 4S Diesel i Turbo. Do niej dołącza wersja hybrydowa, która ma pogodzić dwie przeciwne cechy - ekonomię eksploatacji i wysokie osiągi.
Obecnie gama wersji Porsche Panamery składa się z trzech modeli: Panamera 4S, 4S Diesel i Turbo. Do niej dołącza wersja hybrydowa, która ma pogodzić dwie przeciwne cechy - ekonomię eksploatacji i wysokie osiągi.
Marcin Łobodziński

09.09.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:56

Nowy system hybrydowy to połączenie 2,9-litrowego silnika V6 biturbo generującego moc 330 KM i moment 450 Nm oraz jednostki napędzanej prądem. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada automatyczna skrzynia biegów PDK z ośmioma przełożeniami. Silnik elektryczny osiąga moc 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Obie jednostki są połączone sprzęgłem sterowanym elektromechanicznie za pomocą elektrycznego siłownika. W przeciwieństwie do poprzedniej, hybrydowej Panamery, w nowej nie trzeba wciskać pedału gazu na 80 proc. by uwolnić moc silnika elektrycznego. Teraz ma to działać bardziej płynnie, stopniowo, od najniższych obrotów i w większej harmonii.
Nowy system hybrydowy to połączenie 2,9-litrowego silnika V6 biturbo generującego moc 330 KM i moment 450 Nm oraz jednostki napędzanej prądem. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada automatyczna skrzynia biegów PDK z ośmioma przełożeniami. Silnik elektryczny osiąga moc 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Obie jednostki są połączone sprzęgłem sterowanym elektromechanicznie za pomocą elektrycznego siłownika. W przeciwieństwie do poprzedniej, hybrydowej Panamery, w nowej nie trzeba wciskać pedału gazu na 80 proc. by uwolnić moc silnika elektrycznego. Teraz ma to działać bardziej płynnie, stopniowo, od najniższych obrotów i w większej harmonii.
Energię elektryczną magazynuje chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, umieszczony pod podłogą bagażnika. Jego pojemność w stosunku do poprzednika wzrosła z 9,4 do 14,1 kWh, ale masa pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z sieci 230 V trwa 5,8 godziny. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A, czas ten skraca się do 3,6 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Panamerę 4 E-Hybrid wyposażono standardowo w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.
Energię elektryczną magazynuje chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, umieszczony pod podłogą bagażnika. Jego pojemność w stosunku do poprzednika wzrosła z 9,4 do 14,1 kWh, ale masa pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z sieci 230 V trwa 5,8 godziny. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A, czas ten skraca się do 3,6 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Panamerę 4 E-Hybrid wyposażono standardowo w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.
Podczas jazdy, poza znanymi z innych modeli programami Sport i Sport Plus, hybrydowa Panamera oferuje dodatkowo programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Samochód rusza zawsze w trybie wyłącznie elektrycznym E-Power, a gdy wciskamy pedał gazu w podłogę, uwalniana jest moc do 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna to 278 km/h. Zużycie paliwa w europejskim cyklu jazdy przewidzianym dla hybryd plug-in wynosi 2,5 l/100 km. Zasięg wyłącznie na energii elektrycznej to 50 km.
Podczas jazdy, poza znanymi z innych modeli programami Sport i Sport Plus, hybrydowa Panamera oferuje dodatkowo programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Samochód rusza zawsze w trybie wyłącznie elektrycznym E-Power, a gdy wciskamy pedał gazu w podłogę, uwalniana jest moc do 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna to 278 km/h. Zużycie paliwa w europejskim cyklu jazdy przewidzianym dla hybryd plug-in wynosi 2,5 l/100 km. Zasięg wyłącznie na energii elektrycznej to 50 km.
Na pokładzie Panamery E-Hybrid znajdziemy oczywiście Porsche Advanced Cockpit składający się z dwóch 7-calowych ekranów po obu stronach analogowego obrotomierza. W odróżnieniu od wersji zasilanych wyłącznie konwencjonalnym paliwem, ten model jest dodatkowo wyposażony we wskaźnik mocy, który zmienia swój wygląd zależnie od trybu jazdy. Na desce rozdzielczej jest także 12,3-calowy ekran dotykowy systemu Porsche Communication Management. Ten również wyświetla informacje o pracy układu hybrydowego.
Na pokładzie Panamery E-Hybrid znajdziemy oczywiście Porsche Advanced Cockpit składający się z dwóch 7-calowych ekranów po obu stronach analogowego obrotomierza. W odróżnieniu od wersji zasilanych wyłącznie konwencjonalnym paliwem, ten model jest dodatkowo wyposażony we wskaźnik mocy, który zmienia swój wygląd zależnie od trybu jazdy. Na desce rozdzielczej jest także 12,3-calowy ekran dotykowy systemu Porsche Communication Management. Ten również wyświetla informacje o pracy układu hybrydowego.
Samochód już można zamawiać w polskich salonach, a jego minimalna cena to 490 740 zł. To jednocześnie najtańsza odmiana Panamery, tańsza o 32 880 zł od wersji 4S napędzanej silnikiem V6 o mocy 440 KM. To zaskakująca polityka cenowa.
Samochód już można zamawiać w polskich salonach, a jego minimalna cena to 490 740 zł. To jednocześnie najtańsza odmiana Panamery, tańsza o 32 880 zł od wersji 4S napędzanej silnikiem V6 o mocy 440 KM. To zaskakująca polityka cenowa.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)