Porsche i Volkswagen wskrzeszają Auto Union

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

auto-unionauto-union
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

Jest to kolejna część sagi opowiadającej o dorabiającym się dzięki Cayenne Porsche, planującym zdobyć jak najwięcej wykorzystując do tego zaistniałą sytuację na rynku. Teraz obie marki najprawdopodobniej doszły do porozumienia, dzisiaj ma się odbyć w tej sprawie spotkanie. Jeżeli faktycznie będziemy mogli mówić o wskrzeszeniu Auto Union to dowodził nim będzie CEO Volkswagena Martin Winterkom, a całe "zjednoczenie" zakończy się w 2011 roku.

Auto Union to spółka, która powstała w 1932 roku z połączenia czterech niemieckich producentów: Audi, DKW, Horch, Wanderer. W takim składzie spółka istniała do 1965 roku w Zachodnich Niemczech, później firmę odkupił Volkswagen, zmienił nazwę na Audi Auto Union GmbH i do 1968 roku jako Auto Union produkowano pojazdy wojskowe Munga.

Co ciekawe to właśnie Ferdynandowi Porsche w 1932 roku zlecono zaprojektowanie samochodu wyścigowego, który miałby konkurować z Mercedesem. W efekcie powstał 220, a później 300 konny, pierwszy na świecie pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem. P-Wagen pobił również rekord średniej prędkości na torze Avus, ustanawiając wynik 216.7 kilometrów na godzinę.

Taka ciekawostka na koniec - wiedzieliście, że Porsche przez te wszystkie próby odkupienia Volkswagena narobiło sobie około 10 miliardów euro długów? Zdaniem analityków cała marka jest w tej chwili warta 8-10 miliardów, czyli tyle samo na ile jest zadłużona. Ciekawe jak wygląda konto bankowe Fiata.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯