Porsche i Volkswagen wskrzeszają Auto Union

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

auto-unionauto-union
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

Jest to kolejna część sagi opowiadającej o dorabiającym się dzięki Cayenne Porsche, planującym zdobyć jak najwięcej wykorzystując do tego zaistniałą sytuację na rynku. Teraz obie marki najprawdopodobniej doszły do porozumienia, dzisiaj ma się odbyć w tej sprawie spotkanie. Jeżeli faktycznie będziemy mogli mówić o wskrzeszeniu Auto Union to dowodził nim będzie CEO Volkswagena Martin Winterkom, a całe "zjednoczenie" zakończy się w 2011 roku.

Auto Union to spółka, która powstała w 1932 roku z połączenia czterech niemieckich producentów: Audi, DKW, Horch, Wanderer. W takim składzie spółka istniała do 1965 roku w Zachodnich Niemczech, później firmę odkupił Volkswagen, zmienił nazwę na Audi Auto Union GmbH i do 1968 roku jako Auto Union produkowano pojazdy wojskowe Munga.

Co ciekawe to właśnie Ferdynandowi Porsche w 1932 roku zlecono zaprojektowanie samochodu wyścigowego, który miałby konkurować z Mercedesem. W efekcie powstał 220, a później 300 konny, pierwszy na świecie pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem. P-Wagen pobił również rekord średniej prędkości na torze Avus, ustanawiając wynik 216.7 kilometrów na godzinę.

Taka ciekawostka na koniec - wiedzieliście, że Porsche przez te wszystkie próby odkupienia Volkswagena narobiło sobie około 10 miliardów euro długów? Zdaniem analityków cała marka jest w tej chwili warta 8-10 miliardów, czyli tyle samo na ile jest zadłużona. Ciekawe jak wygląda konto bankowe Fiata.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu