Porsche i Volkswagen wskrzeszają Auto Union

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

auto-unionauto-union
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Porsche i Volkswagen doszli wreszcie do porozumienia i obie marki dążą w stronę wspólnej produkcji. Giganty miałyby tym samym wskrzesić legendarną niemiecką markę Auto Union.

Jest to kolejna część sagi opowiadającej o dorabiającym się dzięki Cayenne Porsche, planującym zdobyć jak najwięcej wykorzystując do tego zaistniałą sytuację na rynku. Teraz obie marki najprawdopodobniej doszły do porozumienia, dzisiaj ma się odbyć w tej sprawie spotkanie. Jeżeli faktycznie będziemy mogli mówić o wskrzeszeniu Auto Union to dowodził nim będzie CEO Volkswagena Martin Winterkom, a całe "zjednoczenie" zakończy się w 2011 roku.

Auto Union to spółka, która powstała w 1932 roku z połączenia czterech niemieckich producentów: Audi, DKW, Horch, Wanderer. W takim składzie spółka istniała do 1965 roku w Zachodnich Niemczech, później firmę odkupił Volkswagen, zmienił nazwę na Audi Auto Union GmbH i do 1968 roku jako Auto Union produkowano pojazdy wojskowe Munga.

Co ciekawe to właśnie Ferdynandowi Porsche w 1932 roku zlecono zaprojektowanie samochodu wyścigowego, który miałby konkurować z Mercedesem. W efekcie powstał 220, a później 300 konny, pierwszy na świecie pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem. P-Wagen pobił również rekord średniej prędkości na torze Avus, ustanawiając wynik 216.7 kilometrów na godzinę.

Taka ciekawostka na koniec - wiedzieliście, że Porsche przez te wszystkie próby odkupienia Volkswagena narobiło sobie około 10 miliardów euro długów? Zdaniem analityków cała marka jest w tej chwili warta 8-10 miliardów, czyli tyle samo na ile jest zadłużona. Ciekawe jak wygląda konto bankowe Fiata.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik