Porsche 911 GT3 z centralnie zamontowanym silnikiem?
Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.
07.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54
Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.
Według źródeł jednego z forumowiczów Rennlist, kolejna ewolucja modelu GT3 ma być pozbawiona manualnej skrzyni biegów. W zamian za to klient dostanie dwu-sprzęgłową przekładnię PDK, zwaną też PDK-S. Być może w "spartańskiej" wersji RS, manualna przekładnia będzie wciąż dostępna. Choć moim zdaniem decydowaliby się na nią tylko prawdziwi puryści motoryzacyjni. W końcu żadna ludzka ręka w połączeniu z synchronizatorami skrzyni biegów nie jest w stanie szybciej zmienić biegu, aniżeli skrzynia PDK.
To jednak nie są jedyne zmiany, jakie prawdopodobnie obejmą ten model. Mówi się także o objętości silnika, która miałaby wzrosnąć do 4 litrów, a wraz z nią moc, do 480 KM. Natomiast efektem diety odchudzającej byłby spadek masy o 80-90 kg. To nie te zmiany mogą jednak wzbudzać kontrowersje. Porsche planuje także przesunąć silnik nieco do przodu. Chodzi o zmianę charakterystyki na bardziej optymalną, bliższą układowi z silnikiem zamontowanym centralnie, a nie nad tylną osią. Miłośnicy 911 już powoli podnoszą głos, na myśl o nazywaniu ich modelu samochodem z centralnie zamontowanym silnikiem.
Na szczęście jednak podobno wykluczone zostały plany budowy Porsche 911 GT3 w wersji hybrydowej. To byłoby chyba zbyt wiele nawet dla posiadaczy Cayenne.
Źródło: Rennlist