Porsche 911 GT3 z centralnie zamontowanym silnikiem?

Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.

Porsche 911 GT3Porsche 911 GT3
Szymon Witkowski

Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.

Według źródeł jednego z forumowiczów Rennlist, kolejna ewolucja modelu GT3 ma być pozbawiona manualnej skrzyni biegów. W zamian za to klient dostanie dwu-sprzęgłową przekładnię PDK, zwaną też PDK-S. Być może w "spartańskiej" wersji RS, manualna przekładnia będzie wciąż dostępna. Choć moim zdaniem decydowaliby się na nią tylko prawdziwi puryści motoryzacyjni. W końcu żadna ludzka ręka w połączeniu z synchronizatorami skrzyni biegów nie jest w stanie szybciej zmienić biegu, aniżeli skrzynia PDK.

To jednak nie są jedyne zmiany, jakie prawdopodobnie obejmą ten model. Mówi się także o objętości silnika, która miałaby wzrosnąć do 4 litrów, a wraz z nią moc, do 480 KM. Natomiast efektem diety odchudzającej byłby spadek masy o 80-90 kg. To nie te zmiany mogą jednak wzbudzać kontrowersje. Porsche planuje także przesunąć silnik nieco do przodu. Chodzi o zmianę charakterystyki na bardziej optymalną, bliższą układowi z silnikiem zamontowanym centralnie, a nie nad tylną osią. Miłośnicy 911 już powoli podnoszą głos, na myśl o nazywaniu ich modelu samochodem z centralnie zamontowanym silnikiem.

Na szczęście jednak podobno wykluczone zostały plany budowy Porsche 911 GT3 w wersji hybrydowej. To byłoby chyba zbyt wiele nawet dla posiadaczy Cayenne.

Źródło: Rennlist

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej