Porsche 911 GT3 z centralnie zamontowanym silnikiem?

Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.

Porsche 911 GT3Porsche 911 GT3
Szymon Witkowski

Pamiętacie czasy, kiedy przy zakupie samochodu mieliśmy do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów? Entuzjaści, lub Ci z uboższym portfelem wybierali manualną przekładnię, a ceniący sobie wygodę decydowali się na automat. Obecnie wybór jest znacznie większy, a tak standardowe rozwiązania mogą w ogóle zniknąć z oferty modelu Porsche 911 GT3.

Według źródeł jednego z forumowiczów Rennlist, kolejna ewolucja modelu GT3 ma być pozbawiona manualnej skrzyni biegów. W zamian za to klient dostanie dwu-sprzęgłową przekładnię PDK, zwaną też PDK-S. Być może w "spartańskiej" wersji RS, manualna przekładnia będzie wciąż dostępna. Choć moim zdaniem decydowaliby się na nią tylko prawdziwi puryści motoryzacyjni. W końcu żadna ludzka ręka w połączeniu z synchronizatorami skrzyni biegów nie jest w stanie szybciej zmienić biegu, aniżeli skrzynia PDK.

To jednak nie są jedyne zmiany, jakie prawdopodobnie obejmą ten model. Mówi się także o objętości silnika, która miałaby wzrosnąć do 4 litrów, a wraz z nią moc, do 480 KM. Natomiast efektem diety odchudzającej byłby spadek masy o 80-90 kg. To nie te zmiany mogą jednak wzbudzać kontrowersje. Porsche planuje także przesunąć silnik nieco do przodu. Chodzi o zmianę charakterystyki na bardziej optymalną, bliższą układowi z silnikiem zamontowanym centralnie, a nie nad tylną osią. Miłośnicy 911 już powoli podnoszą głos, na myśl o nazywaniu ich modelu samochodem z centralnie zamontowanym silnikiem.

Na szczęście jednak podobno wykluczone zostały plany budowy Porsche 911 GT3 w wersji hybrydowej. To byłoby chyba zbyt wiele nawet dla posiadaczy Cayenne.

Źródło: Rennlist

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź