Porsche 911 GT3 RS - nowe wcielenie sportu!
Porsche 911 to prawdopodobnie najpiękniejsza linia auta w historii motoryzacji. Wersja 911 GT3 RS, to prawdopodobnie najczystsza forma auta sportowego. Teraz w nowej odsłonie...
19.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:16
Porsche 911 to prawdopodobnie najpiękniejsza linia auta w historii motoryzacji. Wersja 911 GT3 RS, to prawdopodobnie najczystsza forma auta sportowego. Teraz w nowej odsłonie...
Porsche nazywa GT3 RS najbardziej sportową wersją Porsche, którym możemy ruszyć po drogach publicznych. Co jest w niej takiego wyjątkowego? Kilka rzeczy.
Przede wszystkim sześciocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra, wykorzystana również w modelu GT3 która rozwija 450 KM. Moc przenoszona jest poprzez sześciobiegową przekładnię manualną (o skróconych przełożeniach). Czy jest lepsza? Z pewnością, choć producent nie podał ani przyspieszenia do pierwszej setki, ani prędkości maksymalnej.
Co dalej? Modyfikacji uległ również system sterujący zawieszeniem PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz PADM (Porsche Active Drivetrain Mounts). W celu lepszej trakcji poszerzono przednią i tylną oś! Oszczędość masy to jedno z najważniejszych zadań przy projektowaniu GT3 RS. Stąd zwrócono uwagę nawet na... akumulator! Który, zamiast standardowego jest teraz litowo-jonowy i lżejszy o ponad 10 kg.
Wszystko wspaniale gra z nowym bodykitem, układem wydechowym z tytanu oraz wielkim spojlerze.
Porsche 911 GT3 RS oficjalnie zaprezentowane zostanie podczas tegorocznego Frankfurt Motor Show. Sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2010 roku. Cena? Tanio nie będzie – bez podatków to prawie 122,5 tys. euro za... podstawową wersję. Ale przyznajmy. Żadne Porsche nie jest podstawowe, a już wersja GT3 RS z pewnością zwykła nie jest...
Może nieco wulgarne, ale dla mnie - bomba![block position="inside"]9778[/block]