Porsche 911 GT3 R - rasowa wyścigówka

Przydałaby się ogromna mapa, aby w pełni połapać się w specyfikacji modelowej Porsche. Na bazie GT3 Cup, który powstał na seryjnym GT3 będącym z kolei jedną z odmian 911tki, powstało Porsche 911 GT3 R - czyli najbardziej wyścigowa z wyścigowych odmian tego auta.

Porsche-911-GT3-RPorsche-911-GT3-R
Bartosz Pokrzywiński

Przydałaby się ogromna mapa, aby w pełni połapać się w specyfikacji modelowej Porsche. Na bazie GT3 Cup, który powstał na seryjnym GT3 będącym z kolei jedną z odmian 911tki, powstało Porsche 911 GT3 R - czyli najbardziej wyścigowa z wyścigowych odmian tego auta.

911 GT3 R jako następca GT3 Cup S spełnia wszystkie wymagania konstrukcyjne FIA GT3. Nowy model ma być jeszcze lepszy w prowadzeniu, a przez co jeszcze bardziej konkurencyjny.

Sześć cylindrów czterolitrowego silnika w układzie bokser wybija moc 480 koni mechanicznych. Całe piękno aut serii GT3 polega na tym, że wszystko to co powstanie w jednostce napędowej wędruje tylko i wyłącznie na tylną oś za pomocą "prostej" sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej.

Porsche-911-GT3-R-1
Porsche-911-GT3-R-1

Auto zostało oczywiście odchudzone do 1200 kilogramów - zwróćcie uwagę na stosunek mocy do masy, 400 koni na tonę. Obowiązkowa klatka bezpieczeństwa, fotel kubełkowy, sprzęt gaśniczy to wszystko co niezbędne w rasowej wyścigówce. Jest jednak również ABS, kontrola trakcji, elektroniczna kontrola gazu.

Na zewnątrz mamy poszerzone nadwozie, dyfuzor, nad którym znajdują się dwie końcówki układu wydechowego, przeogromne tylne skrzydło wspomagane przez spojler z logo GT3 R na pokrywie silnika. Jeżeli sam wygląd auta budzi respekt, to co powiecie o jego cenie?

Oficjalny debiut odbędzie się 14 stycznia 2010 roku na Birmingham Motor Show, a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do zespołów wyścigowych wiosną przyszłego roku. Ceny rozpoczynają się od 279.000 euro plus podatki.

Porsche-911-GT3-R-3
Porsche-911-GT3-R-3

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S