Porsche 911 (991) we Frankfurcie

Spośród wielu premier tegorocznego salonu we Frankfurcie wyróżnia się kilka bardzo ważnych aut. Jednym z nich jest bez wątpienia nowe Porsche 911 generacji 991. Jak wygląda sportowy garbus przy sztucznym świetle?

Porsche-IAA-2011Porsche-IAA-2011
Bartosz Pokrzywiński

Spośród wielu premier tegorocznego salonu we Frankfurcie wyróżnia się kilka bardzo ważnych aut. Jednym z nich jest bez wątpienia nowe Porsche 911 generacji 991. Jak wygląda sportowy garbus przy sztucznym świetle?

Chyba wszyscy dziennikarze motoryzacyjni pisali kiedyś o tym, że Porsche ma najbardziej leniwych projektantów na świecie. Z drugiej jednak strony, producent z Zuffenhausen ma też jednocześnie najzdolniejszych projektantów na świecie. Rozwijanie jednej konstrukcji i wykonywanie faceliftingów auta przez 48 lat to ciężka praca.

Trzeba jednak przyznać, że nowe Porsche 911 prezentuje się naprawdę nieźle. Wydłużony o 100 mm rozstaw osi ma sprawić, że auto nie tylko będzie ładnie wyglądało, ale także będzie nadawało się do jeszcze agresywniejszej jazdy. Problemem Porsche zawsze było narowiste i nieco niepewne prowadzenie.

Porsche-IAA-2011
Porsche-IAA-2011

We Frankfurcie zadebiutowały dwie wolnossące, najsłabsze i jedyne do tej pory wersje generacji 991, czyli napędzana 350 konnym sześciocylindrowym bokserem o pojemności 3,4 litra Carrera oraz Carrera S, której sercem jest taki sam silnik, ale o pojemności 3,8 litra produkujący 400 koni mechanicznych.

Wszelkie mocniejsze odmiany jak Turbo czy Turbo S, powstaną poprzez dołączenie turbosprężarek do tych jednostek napędowych. Poza nową 911-tką, we Frankfurcie możemy podziwiać m.in. Panamerę z dieslem pod maską, GT3 RS 4,0 generacji 997 czy Cayman S Black Edition.

  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
[1/11] Porsche-IAA-2011 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów