Polski cennik nowej Mazdy3 w wersji sedan ujawniony

Polskie ceny Mazdy3 w wersji hatchback znane są już od końca lipca. Teraz producent oficjalnie ujawnił cennik auta w nadwoziu sedan. Rozpocznie się on od 67 900 zł.

Polski cennik nowej Mazdy3 w wersji sedan ujawniony
Piotr Ślusarczyk

11.09.2013 | aktual.: 19.10.2022 14:57

Polskie ceny Mazdy3 w wersji hatchback znane są już od końca lipca. Teraz producent oficjalnie ujawnił cennik auta w nadwoziu sedan. Rozpocznie się on od 67 900 zł.

Mazda chwali się, że podobnie jak w przypadku Mazdy6 Sedan i Sport Kombi ceny Mazdy3 hatchback i sedan będą identyczne. To prawda, ale dla sedana niedostępny będzie najniższy poziom wyposażenia SkyGO (hatchback w tej konfiguracji kosztuje 62 900 zł). Poza tym cenniki faktycznie się pokrywają.

W informacji dostarczonej przez Mazdę brakuje niestety cen wersji z 2,0-litrowym silnikiem o mocy 165 KM, wyposażonym w system odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP. Sugerując się jednak cennikiem hatchbacka, można z dużą dozą pewności stwierdzić, że jeśli ta wersja pojawi się w rozpisce, w zależności od poziomu wyposażenia, będzie trzeba za nią zapłacić 74 400 zł (SkyMOTION), 77 400 zł (SkyENERGY) lub 87 900 zł (SkyPASSION).

Obraz

Dopłaty do przedstawionych cen podstawowych będzie wymagał m.in. lakier metaliczny (2000 zł lub 2600 zł za lakier Soul Red), system nawigacji satelitarnej (2100 zł), pakiet Xenon (2400 zł dla SkyENERGY) czy skórzana tapicerka (5400 zł lub 6000 zł za tapicerkę OFF-WHITE dla SkyPASSION).

Chętnych na jazdy próbne nową Mazdą3 producent zaprasza od połowy października (wersja hatchback) lub grudnia (wersja sedan) tego roku.

W galerii poniżej znajdziecie zdjęcia ze stoiska Mazdy na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Nowa Mazda3 - sedan w cenie hatchbacka

Nowa Mazda3 sedan została premierowo zaprezentowana podczas trwającego salonu samochodowego we Frankfurcie. Tym samym uzupełniła gamę wersji nadwoziowych nowej Mazdy3. Salony sprzedaży Mazdy w Polsce przyjmują zamówienia zarówno na wersję hatchback, jak i sedan.

Śladami nowej Mazdy6, która daje możliwość wyboru nadwozia bez dopłaty (Sedan i Sport Kombi), cena obu wersji Mazdy3 jest identyczna, różna jest tylko kombinacja silników z poziomami wyposażenia.

Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych w wersji hatchback będą dostępne w połowie października, zaś wersja sedan - w grudniu.

Ceny wersji sedan zaczynają się od 67 900 zł brutto.

Obraz

Dla porównania ceny Mazdy3 w wersji hatchback kształtują się następująco:

Obraz

Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji  „KODO – dusza ruchu” oraz wszystkich technologii SKYACTIV. Zapewnia pełnię Jinba Ittai, czyli poczucie jedności kierowcy i samochodu.

Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 (o mocy 100 KM) i 2,0 l (moc 120 lub 165 KM) oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Mazda3, śladem Mazdy6, będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (“intelligent Energy Loop”) to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.

Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy.

Wnętrze nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.

Mazda wprowadza również przełomowe rozwiązanie - zupełnie nowy układ interaktywnej komunikacji - MZD Connect:*

  • nagłośnienie klasy premium Bosesup®/sup* z 9 głośnikami, opracowane specjalnie do nowej Mazdy3, z technologią dźwięku przestrzennego Bosesup®/sup Centerpointsup®/sup2,
  • funkcje przekazywania i odczytu SMS, MMS i poczty elektronicznej
  • nowy układ nawigacyjny zapewnia dokładniejsze obliczenie drogi, poszerzenie możliwości wyszukiwania celów, 3 lata bezpłatnych aktualizacji map oraz wsparcie informacjami słownymi w 18 językach i tekstowymi w 26 językach.

*W zależności od wersji wyposażenia.

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy bezpieczeństwa znane już z poprzednich modeli:

  • Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW) mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.
  • Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS) zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.
  • System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS) to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.
  • System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.
  • System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.
  • Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.
  • Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.
  • Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) skręcają reflektory, doświetlając zakręty.
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA) steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.
  • Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

Nowa Mazda3 to nowoczesny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z przewidywalnym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: Mazda

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)