134 sprawnych, 6 do naprawy. Policyjne BMW rzadziej biorą udział w wypadkach

Spośród wdrożonych do służby 140 pojazdów obecnie sprawne są 134 auta. Nieoznakowane BMW coraz rzadziej ulegają kolizjom, za które zazwyczaj winni są inni użytkownicy dróg.

Wypadków z udziałem policyjnych BMW jest coraz mniejWypadków z udziałem policyjnych BMW jest coraz mniej
Źródło zdjęć: © East News / Krzysztof Kaniewski / REPORTER
Mateusz Lubczański

Już w maju 2019 roku okazało się, że ponad połowa eksploatowanych przez funkcjonariuszy nieoznakowanych BMW uczestniczyła w kolizji. Teraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji informuje, że tylko 6 z nich wymaga napraw.

Nieoznakowane BMW nie są przypisane do konkretnych funkcjonariuszy. Ci, którzy zasiadali za kierownicą podczas kolizji, zostali ukarani mandatami karnymi na łączną kwotę 1600 zł.

Znacznie większą sumę kar "zgarnęli" cywilni kierowcy – mówimy tutaj o kwocie 15 tys. zł. Jak zauważa Jarosław Zieliński z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, jeden ze sprawców kolizji niebędący policjantem został ukarany mandatem w wysokości 2 tys. zł.

Niepozorne i w niewyróżniających się kolorach - takie są policyjne BMW
Niepozorne i w niewyróżniających się kolorach - takie są policyjne BMW © fot. materiały prasowe policji

Policyjne BMW coraz rzadziej biorą udział w kolizjach i wypadkach. W 2018 roku było ich 49, a do końca maja 2019 roku – 26. Policjanci byli odpowiedzialni za 31 z nich w 2018 roku i zaledwie 5 w 2019 roku.

Być może po części jest to zasługa szkoleń, które rozpoczęły się w lutym. W ramach kursów pięciuset mundurowych ma uczestniczyć w zajęciach w utworzonym przez Sobiesława Zasadę ośrodku doskonalenia jazdy. W programie kursu przewidziano naukę technik wyprowadzania pojazdu z poślizgu, hamowanie awaryjne czy slalom. Zajęcia doskonalące technikę jazdy odbywały się - o dziwo - już po przekazaniu aut mundurowym.

Obecnie Komenda Główna Policji kupuje prawie 50 kolejnych, nieoznakowanych aut. Zdecydowana większość z nich to SUV-y w wariantach 7 i 5 osobowych. Nie wiadomo, czy trafią one do wydziału ruchu drogowego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy