Poduszka powietrzna pod podwoziem w Mercedesie ESF

Mercedes zaprezentował model S400 Hybrid w wersji koncepcyjnej nazwanej Experimental Safety Vehicle(ESF po niemiecku). Pojazd jest naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa. Jednym z nich jest poduszka powietrzna umieszczona pod autem.

Poduszka powietrzna pod podwoziem w Mercedesie ESF
Bartosz Pokrzywiński

15.06.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:45

Mercedes zaprezentował model S400 Hybrid w wersji koncepcyjnej nazwanej Experimental Safety Vehicle(ESF po niemiecku). Pojazd jest naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa. Jednym z nich jest poduszka powietrzna umieszczona pod autem.

Brzmi to dość niewiarygodnie, ale faktycznie ma sens. Jak wiemy z "ogólnodostępnych" S-Klas, auta te za pomocą czujników potrafią przewidzieć ewentualny wypadek i w ciągu ułamka sekundy dopasowują odpowiednią pozycję foteli oraz zagłówków. Teraz tuż przed zderzeniem, kiedy aktywuje się automatyczny hamulec dodatkowo pod podwoziem Mercedesa wybucha airbag, który ma dwojakie zadanie. Po pierwsze wspomaga hamowanie(aerodynamika), a po drugie podnosi delikatnie przód sprawiając, że auto nie nurkuje podczas zderzenia.

Oprócz tego nowatorskiego rozwiązania S400 Hybrid ESF posiada również pasy z wbudowaną poduszką bezpieczeństwa(widać na zdjęciach). W momencie nagłego hamowania pasy nie stanowią zagrożenia dla żeber, gdyż mają większą powierzchnię i są bardziej miękkie. Dodatkowo Mercedes może zaoferować nam airbag oddzielający kierowcę od pasażera, poduszkę pasażera dopasowującą się do jego rozmiarów, specjalny fotelik dziecięcy i przednie reflektory, które podświetlają obiekt stanowiący zagrożenie.

Zastanawiam się, co będzie dalej i czy nie prościej byłoby zamontować katapultę dla całej kabiny pasażerskiej, która po prostu opuszczałaby karoserię na ułamki sekund przed zderzeniem.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)