Poduszka powietrzna pod podwoziem w Mercedesie ESF

Mercedes zaprezentował model S400 Hybrid w wersji koncepcyjnej nazwanej Experimental Safety Vehicle(ESF po niemiecku). Pojazd jest naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa. Jednym z nich jest poduszka powietrzna umieszczona pod autem.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes zaprezentował model S400 Hybrid w wersji koncepcyjnej nazwanej Experimental Safety Vehicle(ESF po niemiecku). Pojazd jest naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa. Jednym z nich jest poduszka powietrzna umieszczona pod autem.

Brzmi to dość niewiarygodnie, ale faktycznie ma sens. Jak wiemy z "ogólnodostępnych" S-Klas, auta te za pomocą czujników potrafią przewidzieć ewentualny wypadek i w ciągu ułamka sekundy dopasowują odpowiednią pozycję foteli oraz zagłówków. Teraz tuż przed zderzeniem, kiedy aktywuje się automatyczny hamulec dodatkowo pod podwoziem Mercedesa wybucha airbag, który ma dwojakie zadanie. Po pierwsze wspomaga hamowanie(aerodynamika), a po drugie podnosi delikatnie przód sprawiając, że auto nie nurkuje podczas zderzenia.

Oprócz tego nowatorskiego rozwiązania S400 Hybrid ESF posiada również pasy z wbudowaną poduszką bezpieczeństwa(widać na zdjęciach). W momencie nagłego hamowania pasy nie stanowią zagrożenia dla żeber, gdyż mają większą powierzchnię i są bardziej miękkie. Dodatkowo Mercedes może zaoferować nam airbag oddzielający kierowcę od pasażera, poduszkę pasażera dopasowującą się do jego rozmiarów, specjalny fotelik dziecięcy i przednie reflektory, które podświetlają obiekt stanowiący zagrożenie.

Zastanawiam się, co będzie dalej i czy nie prościej byłoby zamontować katapultę dla całej kabiny pasażerskiej, która po prostu opuszczałaby karoserię na ułamki sekund przed zderzeniem.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut