Pirelli i Lotus prezentują 18-calowe opony

Firma Pirelli zaprezentowała 18-calowe opony do bolidu F1.

Obraz
Marcin Łobodziński

18-calowe opony po raz pierwszy zaprezentowano na prawdziwym bolidzie, którym jest rzecz jasna tegoroczny Lotus E22. Pirelli proponuje tego typu opony by zbliżyć wygląd kół do tych, stosowanych w samochodach drogowych. Mogą być wprowadzone już w sezonie 2017 po zatwierdzeniu przez władze sportu.

Na torze Silverstone 14 okrążeń z eksperymentalnym ogumieniem przejechał Charles Pic. Stwierdził, że jazda była sporym wyzwaniem: Zarówno dla zespołów, gdyż trzeba będzie zbudować zupełnie nowe auto, bo filozofia jest zupełnie inna, a także dla kierowców. W niektórych miejscach jest inaczej, a w innych nie. Szczerze mówiąc myślałem, że opony są zbyt duże, jednak może to dlatego, że po raz pierwszy zobaczyłem je na aucie. - powiedział na konferencji prasowej. Celem było sprawdzenie ich oraz ocenienie reakcji. Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5-6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi - dodał komentując jazdę na 18-calowych oponach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej