Pierwsze zdjęcia nowego Porsche Panamera przed premierą

Na cztery dni przed oficjalną premierą nowego Porsche Panamera, w internecie pojawiły się zdjęcia tego samochodu. Co prawda nie najlepszej jakości, ale przynajmniej chodzi o gotowy, nawet zarejestrowany egzemplarz, a nie wizualizację.

Obraz
Marcin Łobodziński

Nowe Porsche Panamera nie utraciło ogólnego wyglądu i linii nadwozia poprzednika, ale zyskało nowe oblicze i przede wszystkim tył, który był bodaj najbrzydszym elementem tego samochodu. Teraz przypomina nowe 911. Więcej. Jadąca przed nami Panamera może być łatwo pomylona z tym kultowym modelem. Od poziomu linii świateł diodowych do samej nawierzchni, jest niemal dokładnie taka sama dla przypadkowego obserwatora. Z przodu już nie, a tradycyjne dla tego modelu reflektory zostały tylko nieznacznie zmienione. Zwróćcie jednak uwagę, że teraz bardzo im blisko do reflektorów nowego 718 Cayman/Boxster. Całkowicie przemodelowano przedni zderzak i moim zdaniem wygląda on nieco gorzej niż poprzedni. Lusterka zewnętrzne przypominają te z 911.

Obraz

Zaglądając do środka, możemy zobaczyć tylko to, co dzieje się z tyłu. W tym miejscu, Panamera jest samochodem naprawdę wysokiej klasy. Na tunelu środkowym gości ogromny tablet i panel sterowania klimatyzacją oraz systemem audio. Każdy z czterech pasażerów tego samochodu ma do dyspozycji sportowy fotel. Mowa tu konkretnie o modelu Panamera Turbo, bo taki zaprezentowano na zdjęciach. Z przedniej części widać tylko wskaźniki, wszystkie elektroniczne, poza obrotomierzem.

Obraz

Samochód, który powstał na nowej płycie podłogowej MSB ma być dużo lżejszy od poprzednika. Mowa tu o kuracji odchudzającej z efektem -100 kg. Dzięki temu, Porsche nie musi nawet podnosić mocy silników, by zwiększyć osiągi. Jedno jest pewne. Pod maską wersji Turbo znajdzie się doładowany motor V8 o pojemności 4,0 litra, a nie jak do tej pory 4,8 litra. Jest to więc zupełnie nowa w tym modelu, a przy tym kompaktowa jednostka, niewiele większa od bazowego V6. Obecnie Panamera Turbo osiąga moc 520 KM. Ile mocy będzie miał następca? Tego dowiemy się w najbliższych dniach. Pod maską będą gościć również mniejsze silniki oraz system hybrydowy. Porsche deklaruje, że nowy model będzie najszybszą limuzyną na świecie.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej