Piëch Automotive zatrudniło Matthiasa Müllera, byłego szefa koncernu VW
Były szef koncernu Volkswagena, Matthias Mueller, został prezesem szwajcarskiej firmy Piëch Automotive, która zamierza zaprezentować swój pierwszy model już w 2022 roku. Świetnie zapowiadający się koncept, Piëch Mark Zero, poznaliśmy podczas salonu w Genewie w 2019 roku.
05.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:08
Piëch Automotive to szwajcarski startup specjalizujący się w samochodach elektrycznych. Jednym z jego założycieli jest Toni Piëch, syn Ferdynanda Piëcha, austriackiego inżyniera i biznesmena, który do końca swoich dni był blisko związany z koncernem Volkswagena. Syn pośrednio kontynuuje jego dzieło, tyle że pod nowym szyldem Piëch Automotive.
Choć firma nie jest w żaden sposób powiązana z koncernem Volkswagena, w decyzjach Toniego widać przywiązanie do niemieckiego giganta. Dowodem jest zatrudnienie na stanowisko prezesa byłego szefa koncernu - Matthiasa Müllera.
Müller był głową giganta z Wolfsburga w latach 2015-2018. Jego doświadczenie powinno zaprocentować i przyczynić się do szybkiego rozwoju Piëch Automotive. Warto wspomnieć, że jej celem jest tworzenie pojazdów z napędem elektrycznym. Pierwszy koncept - Piech Mark Zero poznaliśmy podczas salonu w Genewie w 2019 roku.
To sportowe coupe oparte na modularnej platformie pozwalającej wykorzystywać te same rozwiązania techniczne w różnych nadwoziach. W planach jest już podobno wydanie 4-drzwiowe oraz sportowy SUV. Co ważne, Piëch Automotive nie zamierza ograniczać się wyłącznie do zasilania prądem. Nie wyklucza też bowiem ogniw wodorowych, a nawet napędu spalinowego.
Pierwsze produkcyjne auto nowej marki ma zadebiutować w 2022 roku. Początki z pewnością nie będą łatwe, lecz nietrudno odnieść wrażenie, że firma podchodzi do tematu bardzo poważnie. Zatrudnienie Müllera jest tego najlepszym dowodem.
Warto jednak wspomnieć, że to niejedyne wielkie nazwisko zaangażowane w rozwój Piëch Automotive. W firmie zatrudniony jest bowiem także Jochen Rudat do niedawna odpowiedzialny za rozwój sieci sprzedaży Tesli, Klaus Schmidt będący niegdyś głównym inżynierem BMW i marketingowiec Andreas Henke znany z Porsche oraz Burmestera.