Piëch Automotive zatrudniło Matthiasa Müllera, byłego szefa koncernu VW 

Były szef koncernu Volkswagena, Matthias Mueller, został prezesem szwajcarskiej firmy Piëch Automotive, która zamierza zaprezentować swój pierwszy model już w 2022 roku. Świetnie zapowiadający się koncept, Piëch Mark Zero, poznaliśmy podczas salonu w Genewie w 2019 roku.

Matthias Müller był szefem koncernu Volkswagena w latach 2015-2018.Matthias Müller był szefem koncernu Volkswagena w latach 2015-2018.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Piëch Automotive to szwajcarski startup specjalizujący się w samochodach elektrycznych. Jednym z jego założycieli jest Toni Piëch, syn Ferdynanda Piëcha, austriackiego inżyniera i biznesmena, który do końca swoich dni był blisko związany z koncernem Volkswagena. Syn pośrednio kontynuuje jego dzieło, tyle że pod nowym szyldem Piëch Automotive.

Choć firma nie jest w żaden sposób powiązana z koncernem Volkswagena, w decyzjach Toniego widać przywiązanie do niemieckiego giganta. Dowodem jest zatrudnienie na stanowisko prezesa byłego szefa koncernu - Matthiasa Müllera.

Müller był głową giganta z Wolfsburga w latach 2015-2018. Jego doświadczenie powinno zaprocentować i przyczynić się do szybkiego rozwoju Piëch Automotive. Warto wspomnieć, że jej celem jest tworzenie pojazdów z napędem elektrycznym. Pierwszy koncept - Piech Mark Zero poznaliśmy podczas salonu w Genewie w 2019 roku.

To sportowe coupe oparte na modularnej platformie pozwalającej wykorzystywać te same rozwiązania techniczne w różnych nadwoziach. W planach jest już podobno wydanie 4-drzwiowe oraz sportowy SUV. Co ważne, Piëch Automotive nie zamierza ograniczać się wyłącznie do zasilania prądem. Nie wyklucza też bowiem ogniw wodorowych, a nawet napędu spalinowego.

Pierwsze produkcyjne auto nowej marki ma zadebiutować w 2022 roku. Początki z pewnością nie będą łatwe, lecz nietrudno odnieść wrażenie, że firma podchodzi do tematu bardzo poważnie. Zatrudnienie Müllera jest tego najlepszym dowodem.

Warto jednak wspomnieć, że to niejedyne wielkie nazwisko zaangażowane w rozwój Piëch Automotive. W firmie zatrudniony jest bowiem także Jochen Rudat do niedawna odpowiedzialny za rozwój sieci sprzedaży Tesli, Klaus Schmidt będący niegdyś głównym inżynierem BMW i marketingowiec Andreas Henke znany z Porsche oraz Burmestera.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa