Peugeot wskrzesi GTi. Jest jedno "ale"

Dobra wiadomość - oznaczenie "GTi" oficjalnie wróci do gamy Peugeota. Gorsza wiadomość - będzie zarezerwowane dla elektryków. Przynajmniej na razie.

Peugeot 208 Rallye
Peugeot 208 Rallye
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

Dyrektor generalny Peugeot, Alain Favey, w rozmowie z mediami podkreślił, że powrót oznaczenia GTi pomoże firmie "ponownie połączyć się" z jej historią oraz wzmocni więź między samochodami drogowymi a udziałem marki w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych.

— Podjęliśmy decyzję o przywróceniu GTi w modelu e-208 tak szybko, jak to możliwe — powiedział Favey w wywiadzie dla "Carscoops". — Chcemy kontynuować budowanie reputacji marki w zakresie doznań z jazdy i faktu, że nasze samochody dostarczają wyjątkowych wrażeń kierowcom oraz pasażerom.

Nowy e-208 GTi ma bazować na tej samej platformie co standardowy model, ale może skorzystać z układu napędowego znanego z Abartha 600e. Oznacza to silnik elektryczny o mocy około 237 KM zamontowany z przodu oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen. Dzięki kompaktowym rozmiarom e-208 GTi powinien przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508, 208 i 3008 - lepsze elektryczne?

Co warte odnotowania, Favey dodał, że poza elektrycznym e-208 GTi, Peugeot nie wyklucza również wprowadzenia wersji z silnikiem spalinowym, jeśli będzie na nią odpowiednie zapotrzebowanie ze strony klientów.

— Zaczniemy od e-208 i będziemy uważnie słuchać opinii klientów — zaznaczył. — Nie wykluczamy innych wersji 208 GTi w takiej formie, ale na dziś nie mamy żadnych konkretnych planów w tym zakresie.

Nowy e-208 GTi będzie pierwszym od 2021 roku modelem Peugeot oznaczonym symbolem GTi, kiedy to z oferty zniknęła sportowa wersja 308. Powrót do legendarnego oznaczenia ma podkreślić sportowe aspiracje marki w dobie elektromobilności.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)