Nowy Peugeot 308 nie jest tani, ale nadrabia wyposażeniem. Znamy polskie ceny

Nowa odsłona Peugeota 308 jest już dostępna w polskich salonach. Francuska marka konsekwentnie przyzwyczaja nas do stosunkowo wysokich cen. Nie inaczej jest w tym przypadku. Trzeba jednak przyznać, że auto kusi wyposażeniem i bogatą gamą wersji do wyboru.

Nowy 308 kosztuje sporo, ale rozpieszcza wyposażeniem
Nowy 308 kosztuje sporo, ale rozpieszcza wyposażeniem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

13.07.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:53

Chętni na nowego Peugeota 308 mogą już składać zamówienia. Muszą jednak przygotować się na spore wydatki. 87 800 zł to minimum, które pozwoli nabyć bazową wersję Active Pack z benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 110 KM. Oferta napędów jest jednak znacznie bogatsza, wliczając w to także diesle i hybrydy typu plug-in.

Nowy Peugeot 308 - ceny minimalne wersji silnikowych

Benzyna:

  • 1.2 PureTech 110 KM M6 - od 87 800 zł
  • 1.2 PureTech 130 KM M6 - od 92 200 zł
  • 1.2 PureTech 130 KM EAT8 - od 100 700 zł

Diesel:

  • 1.5 BlueHDI 130 KM M6 - od 102 000 zł
  • 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 110 500 zł

Hybryda Plug-In:

  • 1.6 Hybrid 180 KM EAT8 - od 139 200 zł
  • 1.6 Hybrid 225 KM EAT8 - od 167 100 zł

Jak widać, tanio nie jest, choć za diesla należą się ukłony. W tym segmencie silniki wysokoprężne należą już do rzadkości. Brakuje za to nieco mocniejszych jednostek benzynowych. Poszukujący lepszych osiągów są więc skazani na kosztowne hybrydy z wtyczką.

Jeśli zaś chodzi o wyposażenie, gama jest całkiem bogata. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie, choć już bazowe wydanie nie daje powodów do narzekań. Przynajmniej w kwestii komfortu i bezpieczeństwa. Esteci powinni natomiast rozejrzeć się za jedną z bogatszych odmian.

Peugeot 308 (2021)
Peugeot 308 (2021)© mat. prasowe / Peugeot

Nowy Peugeot 308 - wersje wyposażenia

  • Active Pack - od 87 800 zł - standardowo m.in. dwustrefowa klimatyzacja, przednie światła LED, czujniki parkowania z tyłu, system bezkluczykowy, multimedia z 10-calowym ekranem i Mirror Screen, felgi aluminiowe 16 cali (17 cali w hybrydzie), Peugeot i-cockpit, skórzana kierownica wielofunkcyjna, system automatycznego hamowania awaryjnego, system aktywnego monitorowania pasa ruchu.
  • Allure - od 101 900 zł - dodatkowo m.in. kamera cofania, przyciemniane szyby, półskórzana tapicerka, felgi aluminiowe 17 cali, system wykrywania pieszych, system oczyszczania powietrza, nawigacja satelitarna, ambientowe oświetlenie wnętrza.
  • Allure Pack - od 105 300 zł - dodatkowo m.in. adaptacyjny tempomat, ładowarka indukcyjna, monitorowanie martwego pola, monitorowanie ruchu poprzecznego,GT - od 123 900 zł - dodatkowo m.in. tapicerka z alkantary, matrycowe reflektory LED, i-cockpit 3D, felgi aluminiowe 18 cali, aluminiowe nakładki na pedały, ozdobne wstawki nadwozia i wnętrza
  • GT Pack - od 132 800 zł - dodatkowo m.in. system kamer 360 stopni, nagłośnienie Focal, fotele z podgrzewaniem i masażem, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, Drive Assist z utrzymaniem środka pasa ruchu.

Jak nietrudno zauważyć, wyposażenie jest całkiem bogate. Warto wspomnieć, że niebawem do gamy dołączy także kombi, które powinno dostać podobne silniki i wersje, choć oczywiście w nieco wyższej cenie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)