Peugeot 208 - Ice Velvet oraz nowe informacje

Peugeot przysłał do nas nowe informacje dotyczące modelu 208, a także wzmiankę o tym, że pomimo braku oficjalnej premiery rynkowej auta Francuzi już planują limitowane wersje specjalne. Jedna z nich pojawi się nawet w Polsce - będzie to Peugeot 208 Ice Velvet.

Peugeot 208 - Ice Velvet oraz nowe informacje
Bartosz Pokrzywiński

09.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:02

Peugeot przysłał do nas nowe informacje dotyczące modelu 208, a także wzmiankę o tym, że pomimo braku oficjalnej premiery rynkowej auta Francuzi już planują limitowane wersje specjalne. Jedna z nich pojawi się nawet w Polsce - będzie to Peugeot 208 Ice Velvet.

Zacznijmy jednak od tego, czego nie wiedzieliśmy ostatnio, a więc od danych technicznych modelu. Peugeot 208 dostępny będzie z 5 silnikami benzynowymi oraz z 3 dieslami. Gamę jednostek benzynowych otwiera motor 1,0 VTi o mocy 68 KM oraz 95 Nm momentu obrotowego, który z 5-biegową przekładnią manualną rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 14,0 s. W cyklu mieszanym silnik ma spalać 4,3 l benzyny na 100 km.

Do wyboru są jeszcze jednostki benzynowe 1,2 VTi 82 KM, 1,4 VTi 95 KM, 1,6 VTi 120 KM oraz topowy 1,6 VTi o mocy 155 KM, dzięki czemu Peugeot rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,3 s i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Podobno w cyklu mieszanym autko ma zadowalać się 5,8 l benzyny na 100 km.

Peugeot-208-Ice-Velvet-
Peugeot-208-Ice-Velvet-

Spośród diesli najbardziej ekonomiczny jest motor 1,4 e-HDi 68 KM, który podobno spala średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km. Co ciekawe, wszystkie jednostki wysokoprężne, a więc dodatkowo 1,6 e-HDi 92 KM oraz 1,6 e-HDi 115 KM, spalają średnio mniej niż 4 l paliwa.

Lepsze osiągi oraz mniejsze spalanie to efekt nie tylko zmniejszonego czynniku oporu powietrza czy zastosowania nowocześniejszych jednostek napędowych, ale także znacznego zmniejszenia masy auta w stosunku do modelu 207. W przypadku diesla 1,4 e-HDi udało się odchudzić auto o 173 kg.

Peugeot-208-Ice-Velvet
Peugeot-208-Ice-Velvet

Peugeot zapowiedział także wejście na rynek edycji specjalnej Ice Velvet, której produkcja zostanie ograniczona do 650 egzemplarzy; 208 z nich trafi do Francji. W Polsce auto będzie kosztowało 76 500 zł, a więc zaledwie o kilkaset złotych więcej od Volkswagena Polo GTI. Edycja Ice Velvet nie będzie mogła jednak rywalizować z małym wilczkiem na torze, ponieważ do naszego kraju trafi ze 120-konną jednostką 1,6 VTi.

Od zwykłych 208 odróżniać ją będą 17-calowe obręcze, lakier satynowy Ice Velvet, panoramiczny, szklany dach, kombajn multimedialny z systemem nawigacji, odtwarzaczem MP3, USB, Bluetooth, którego sercem będzie 7-calowy wyświetlacz, a także niebieskie podświetlenie wnętrza i lampki z diodami LED (trafią one do kabiny pasażerskiej).

  • Peugeot-208-Ice-Velvet-1[2]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Peugeot-208-Ice-Velvet-5[2]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Peugeot-208-Ice-Velvet-
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Peugeot-208-Ice-Velvet
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/27] Peugeot-208-Ice-Velvet-1[2]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)