Volkswagen Passat pożegna się z USA. Co dalej z modelem w Europie?

Amerykańska wersja Passata zniknie z rynku w 2023 roku - to już pewne. Według niektórych mediów europejskie wydanie czeka podobny los. Czy to naprawdę koniec jednego z najważniejszych modeli na Starym Kontynencie? Sprawa nie jest taka oczywista.

Czy to już koniec Passata z nadwoziem sedan? Wiele na to wskazuje.
Czy to już koniec Passata z nadwoziem sedan? Wiele na to wskazuje.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

01.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:24

Portal Automotive News Europe, powołujący się na wewnętrzne źródła w koncernie Volkswagena, poinformował, że jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli w historii motoryzacji niebawem zniknie także z europejskiego rynku. Temat szybko podchwyciły inne media, sypiąc sensacyjnymi tytułami o końcu Passata. A jak wygląda prawda?

Jak na razie nikt z przedstawicieli Volkswagena oficjalnie nie potwierdził tych doniesień, a polski oddział odmówił komentarza w sprawie. Niewykluczone jednak, że coś jest na rzeczy, tym bardziej że plotki podawane przez Automotive News Europe w przeszłości nierzadko okazywały się prawdą.

Warto jednak zauważyć, że nawet jeśli najnowsze doniesienia znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, nie pożegnamy Passata w ogóle, a jedynie wersję sedan. Kombi cieszy się niesłabnącą popularnością w Europie Zachodniej i nic nie wskazuje, aby w najbliższych latach miało się to zmienić.

Sedan z kolei coraz częściej przegrywa ze Škodą Superb, szczególnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jak twierdzi Automotive News Europe, właśnie dlatego dni tej odmiany mogą być policzone. Jeśli wszystko to okaże się prawdą, jeden z najpopularniejszych sedanów w historii europejskiej motoryzacji zniknie z rynku w 2023 roku.

Volkswagen Arteon miałby dołączyć do Passata.
Volkswagen Arteon miałby dołączyć do Passata.© fot. Mateusz Lubczański

Co ciekawe, plotki mówią też o końcu Arteona, co może dziwić, tym bardziej, że model dopiero co doczekał się interesującej wersji Shooting Brake oraz hybrydy plug-in. Z drugiej strony, do zapowiadanego końca zostało jeszcze kilka dobrych lat. Niewykluczone więc, że Niemcy wycisną ze wspomnianych propozycji ile się da, a potem o nich zapomną. Póki co jednak przyszłość Passata i Arteona pozostaje nieznana.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)