Paolo Pininfarina nie żyje. Zmarł w wieku 65 lat

Paolo Pininfarina, prezes grupy Pininfarina zmarł 9 kwietnia w Turynie w wieku 65 lat - poinformowała firma w oficjalnym oświadczeniu. Paolo był nie tylko cenionym designerem, ale i utalentowanym biznesmenem.

Paolo Pininfarina miał 65 latPaolo Pininfarina miał 65 lat
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Dyrektor generalny firmy, Silvio Angori, powiedział: "Wszyscy jesteśmy niezwykle wdzięczni inż. Pininfarinie za jego niezwykły wkład w firmę i za to, że zawsze z pasją wspierał naszą historię i tożsamość korporacyjną – zarówno pod względem stylu, jak i wyborów etycznych.

Urodzony w Turynie 28 sierpnia 1958 r. Paolo Pininfarina był jednym z potomków słynnej włoskiej rodziny. Jego dziadek Battista założył Carrozzeria Pinin Farina w 1930 roku - dom projektowy, który miał potężny wkład w ewolucję motoryzacji. Paolo objął fotel prezesa Pininfariny w 2008 roku, po tym jak jego starszy brat Andrea zginął w wypadku na skuterze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ferrari SF90 XX Stradale – wygląda jak milion dolarów… i tyle też kosztuje!

Na kierowniczym stanowisku przydało się doświadczenie zdobyte podczas studiów z inżynierii mechanicznej, a także w pracy dla takich marek jak Cadillac, Honda czy General Motors. Warto jednak wspomnieć, że nie samochody, lecz inne dziedziny wzornictwa były największą pasją Paolo. Mowa o meblach, architekturze, żeglarstwie i lotnictwie.

Wszechstronne zainteresowania przydały się po kryzysie w 2008 roku, gdyż pozwoliły zdywersyfikować działalność firmy i zapewniły jej przetrwanie. Paolo Pininfarina przez 16 lat robił co w jego mocy, by utrzymać sukces wypracowany przez dziadka. Miejmy nadzieję, że następcy będą kontynuować jego dzieło.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie