Panamera turbo według wizji 9ff

Większość firm tuningowych najczęściej posiada zamiłowanie do jednej, konkretnej marki. Czasami miłość ta przeradza się w „przyjaźń" z samochodami z określonego kraju, jak to jest w przypadku firmy Edo Competition. Jeśli zaś chodzi o markę 9ff to z czystym sumieniem możemy przyznać, że są to specjaliści od Porsche.

Panamera Turbo od 9ffPanamera Turbo od 9ff
Mateusz Gajewski

Tym razem firma ta przygotowała zestaw ulepszeń dedykowany Porsche Panamera turbo.

Większość firm tuningowych najczęściej posiada zamiłowanie do jednej, konkretnej marki. Czasami miłość ta przeradza się w „przyjaźń" z samochodami z określonego kraju, jak to jest w przypadku firmy Edo Competition. Jeśli zaś chodzi o markę 9ff to z czystym sumieniem możemy przyznać, że są to specjaliści od Porsche.

Tym razem firma ta przygotowała zestaw ulepszeń dedykowany Porsche Panamera turbo.

Zaczęto od poprawienia aerodynamiki sportowego sedana Porsche. Z przodu pojawił się nowy zderzak, który posiada zoptymalizowany pod kątem pochłaniania dużych ilości powietrza wlot, a do tego mały dolny spojlerek mający „usztywniać" bryłę Panamery przy wysokich prędkościach. Z tyłu natomiast zastosowano większy dyfuzor, który sąsiaduje z czterema końcówkami układu wydechowego.

9ff oczywiście nie spoczęło na laurach i zajęło się także jednostką napędową Panamery turbo. Wyjściowa wersja to 9ffPT-55, która produkuje moc 405kW (550KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 760Nm. Nieco wyżej podkręcono opcję 9ffPT-60. Dysponuje ona mocą 441kW (600KM) i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 800Nm. Wersja topowa to 9ffPT-65, która posiada monstrualne 478kW mocy (650KM) i moment obrotowy wynoszący 850Nm.

Wyniki takie udało się uzyskać dzięki przeprogramowaniu chipu zarządzającego pracą silnika, dodanie sportowego układu wydechowego oraz nowej turbiny razem ze sportowym filtrem oleju. Niestety ale jak na razie nie ujawniono osiągów tuningowanych wersji.[block position="inside"]9760[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy