Oto pierwsza elektryczna Acura. Jest SUV‑em i ma aż 500 KM

Acura ZDX
Acura ZDX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Acura
Kamil Niewiński

18.08.2023 16:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Acura nie próżnuje podczas odbywającego się w Kalifornii Monterey Car Week 2023. Japońska marka zaprezentowała swój pierwszy elektryczny model. Możliwości Acury ZDX, szczególnie w wersji Type S, są naprawdę imponujące.

Acura jest kolejnym producentem, który dołącza do świata elektromobilności. Można było się jednak spodziewać, że taka marka postawi raczej na wejście z buta i zdecydowanie można tak powiedzieć o ich najnowszym modelu. Oczywiście, dla pewnej grupy osób Acura ZDX może nie być autem marzeń - mówimy o elektrycznym SUV-ie. Zdecydowanie jednak warto zerknąć na to, co ten model ma do zaoferowania.

Bazowa wersja ZDX może pochwalić się zasięgiem na przyzwoitym poziomie 523 km, co przy mocy równej 340 KM wygląda całkiem nieźle. W modelu spory nacisk położono na dobre prowadzenie, co widać chociażby po rozkładzie masy 50/50 i po maksymalnym obniżeniu środka ciężkości dzięki wykorzystaniu platformy mogącej obsłużyć elastyczne baterie.

Performance electrified. The all-electric Acura ZDX.

Pod kątem osiągów większe wrażenie robi jednak odmiana ZDX Type S, która z mocą 500 KM stała się najmocniejszym SUV-em w historii Acury. Zmian w tej wersji jest jednak więcej. Względem bazowego wariantu poprawione są hamulce czy zawieszenie, by większa moc nie musiała oznaczać rezygnacji z komfortu w codziennej jeździe.

  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
  • Acura ZDX
[1/11] Acura ZDXŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Acura

Samo auto może pochwalić się dynamiczną sylwetką, a w oczy zdecydowanie rzuca się oryginalna linia nadwozia, mocno ścięta z tyłu auta. Przód jest dość minimalistyczny, a grill podkreślony jest LED-ową listwą. Kształt lamp nie pozostawia wiele do życzenia. Ogólnie rzecz ujmując design prezentuje się schludnie i nowocześnie. Nie przesadzono z futuryzmem, do czego producenci aut mają tendencje w przypadku swoich pierwszych elektrycznych modeli. Nie ma kiczu.

No dobra, coś innego można powiedzieć o jednej z wersji kolorystycznych, która wygląda tak, jak gdyby ktoś przedobrzył z użyciem chromu na progach. Cóż, stereotypów względem amerykańskich aut w taki sposób się nie wyeliminuje.

Cena Acury ZDX rozpoczyna się od 60 tys. dolarów (ok. 246 tys. zł), zaś za wersję ZDX Type S klienci zapłacą nie mniej niż 70 tys. dolarów (ok. 288 tys. zł). Pierwsze egzemplarze mają zaś trafić do klientów na początku 2024 r.