Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele

Jeep ostatecznie żegna się z dotychczasowym Compassem i Patriotem, robiąc miejsce dla następcy. Jest nim nowy Compass, który wypełni lukę pomiędzy modelami Renegade i Cherokee.

Obraz
Aleksander Ruciński

Po serii zapowiedzi i przecieków przyszedł czas na oficjalny debiut nowego Compassa. Jeep odsłonił kurtyny na kilka miesięcy przed planowaną premierą w Detroit. Compass będzie bowiem jedną z największych gwiazd listopadowego Los Angeles Auto Show. Produkcja rusza jednak już teraz. Pierwsze egzemplarze niebawem opuszczą taśmy brazylijskiego zakładu FCA, w Goiana.

Obraz

W stosunku do dotychczasowego wydania Compass zdecydowanie dojrzał. Stylistyka nadwozia zdecydowanie nawiązuje do większego Grand Cherokee, co raczej nie jest wadą. Jeep odszedł od kontrowersyjnych, kanciastych linii bliższych mniejszemu Renegade, przez co Compass wygląda nowocześnie i elegancko.

Przedstawiciele Jeepa opisują ten model mianem "globalnego, kompaktowego SUV-a, który będzie oferowany w 17 wersjach napędowych, dla konsumentów z ponad 100 krajów. Choć w przypadku tej marki brzmi to dość nieprawdopodobnie, Compass ma kusić wysokim poziomem ekonomii i praktycznym charakterem"

Obraz

Niestety poza marketingowymi hasłami, Amerykanie poskąpili konkretów. Z pewnością wyposażenie i rozwiązania techniczne będą zależne od konkretnego rynku. Na razie jednak nie wiemy czego dokładnie się spodziewać. Wersja amerykańska może otrzymać 2,4-litrowy motor z Chryslera lub doładowaną dwulitrówkę sparowaną z 9-biegowym automatem. W Europie z kolei nie powinno zabraknąć diesli oraz licznych benzyniaków zapożyczonych z pozostałych modeli koncernu FCA.

Bazując wyłącznie na wyglądzie zewnętrznym moglibyśmy śmiało stwierdzić, że nowy Compass ma spore szanse na sukces. Do ładnego opakowania trzeba jednak dorzucić ciekawe wyposażenie, bogatą gamę wersji i właściwie skalkulowaną cenę. Te szczegóły poznamy nie później niż w listopadzie. Na razie wiemy, że w Brazylii auto zostało wycenione na równowartość 117 900 zł, lecz z uwagi na rozbieżności pomiędzy rynkiem południowoamerykańskim, a europejskim trudno przełożyć tę kwotę na polskie realia.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony