Oto nowy Ford Tourneo Connect. A raczej Fordswagen Tourneo Connect
Po 8 latach produkcji drugiej generacji Tourneo Connecta Ford w końcu zdecydował się na następcę. To pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych we współpracy z Volkswagenem. W praktyce jest więc modelem Caddy z innym przodem i detalami.
12.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:46
Trzeba przyznać, że styliści odrobili lekcje, projektując twarz nowego Tourneo Connecta. Patrząc na dużą atrapę chłodnicy i ostro narysowane reflektory, nie ma wątpliwości, że to model Forda. Niestety, pozostałe elementy dość mocno zdradzają pokrewieństwo z Volkswagenem.
Zobacz także
Linia boczna, tył, a nawet wnętrze — wszystko jest niemal identyczne jak w modelu Caddy. Oznacza to minimalizm i spory ekran na środku — może mieć przekątną 8,25 cala lub 10,25 cala. Co ciekawe, nawet multimedia pochodzą z Volkswagena. Ford zadbał jedynie o wizualną nakładkę, która ma przypominać popularnego SYNC-a.
Klienci będą mogli wybierać spośród 3 wersji wyposażenia: Sport, Titanium i Trend. Każda ma być łączona z ciekawymi kolorami, które będą inne niż w gamie Volkswagena. Na szczegóły dotyczące wyposażenia musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Na razie wiadomo, że na pokładzie nie zabraknie systemów wsparcia takich jak pre-collision, asystent pasa ruchu czy system monitorowania zmęczenia kierowcy.
W bogatych wersjach będzie też aktywny tempomat, asystent parkowania czy asystent holowania przyczepy. Więcej dowiemy się przy okazji premiery polskiej specyfikacji.
Znamy za to listę silników. Bazą będzie benzynowe 1.5 o mocy 114 KM. Będą też diesle 2.0 generujące 102 KM lub 122 KM. Co ważne, każdą jednostkę — poza bazowym dieslem — sparujemy również z przekładnią automatyczną. W topowym wydaniu nie zabraknie też napędu na 4 koła — to duża zmiana w stosunku do poprzednika, możliwa do zaadaptowania dzięki współpracy z Volkswagenem.
Choć Ford określa benzyniaka mianem EcoBoost, a diesla EcoBlue, w rzeczywistości są to dobrze znane jednostki Volkswagena, które w Caddy występują jako TSI i TDI.
Tourneo Connect, tak jak Caddy, będzie produkowany w poznańskich zakładach Volkswagena. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać z fabryki na początku 2022 roku. Wówczas powinniśmy poznać więcej szczegółów dotyczących tego nowego, choć znanego już wszystkim modelu.