Opel zmienia logo. Prawdziwa rewolucja
Opel już za kilka lat ma przejść na produkcję samochodów elektrycznych. Marka jest na etapie sporych zmian, a kolejnym krokiem rewolucji jest nowe logo — z jednej strony tylko lekko odświeżone, z drugiej z bardzo widocznymi różnicami.
26.06.2023 | aktual.: 26.06.2023 21:04
Opel znajduje się tak naprawdę na początku nowej ery. Kolejne modele otrzymują design z nowym językiem stylistycznym, którego znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczny przód nazywany Opel Vizor, a marka w przeciągu zaledwie pięciu lat ma przejść na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych. To właśnie skłoniło Opla do poważnej zmiany wizerunkowej.
Logo Opla przechodziło wiele transformacji, a już w samym XXI wieku mogliśmy widzieć jego sześć różnych oficjalnych wariacji. Ta jednak zdecydowanie jest największa i najodważniejsza. Charakterystyczna błyskawica, czyli Blitz, została bowiem rozerwana na dwie części. Wizualnie dodaje to dynamiki, a także wpisuje się w energiczność, którą chce obecnie pokazywać w swoich autach Opel.
Chociaż Opel zdążył już zaadoptować odświeżoną komunikację wizualną na swoich profilach w mediach społecznościowych oraz chociażby na swoich portalach, pierwszy samochód z nowym logiem będziemy mogli ujrzeć dopiero w 2024 roku. Według Opla nowa identyfikacja ma podkreślać język stylistyczny Opel Compass, którego środkiem (kompasu) ma być właśnie unowocześnione logo.