Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

Peugeot 9X8 - nietypowa wyścigówka pozbawiona tylnego skrzydła
Peugeot 9X8 - nietypowa wyścigówka pozbawiona tylnego skrzydła
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Peugeot
Marcin Łobodziński

22.05.2022 06:17, aktual.: 14.03.2023 12:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu.

W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów długodystansowych z hipersamochodem o nazwie 9X8. Nim jednak zadebiutuje w słynnym wyścigu 24-godzinnym w LeMans, pojawi się na Six Hours of Monza 10 lipca 2022 r., podczas czwartej rundy sezonu World Endurance Championship FIA. Oznacza to, że wystartuje w LeMans dopiero w sezonie 2023. W tym roku pojawi się tam jako pojazd pokazowy.

Prezentowane auto jest wersją ostateczną, niewiele zmienioną przed ostatnim tego typu pokazem. Jednym z najciekawszych obszarów francuskiego pojazdu jest aerodynamika. Brak typowego dla wszystkich wyścigówek tylnego skrzydła jest niwelowany przez wysokorozwinięte podwozie. Dyrektor techniczny zespołu Olivier Jansonnie wyjaśnił, że jest to efekt badań i wyliczeń, które pokazują, że takie podejście jest możliwe.

Pojazd ma napęd na cztery koła, który trafia tam z 2,6-litrowego silnika V6 twin-turbo o mocy 671 KM połączonego z silnikiem elektrycznym o mocy 286 KM zamontowanym na przedniej osi. Silnik spalinowy napędza tylko tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni.

Skład kierowców Peugeota na ten sezon to: Paul di Resta, Loic Duval, Mikkel Jensen, Jamesa Rossiter, Gustavo Menezes i Jean-Eric Vergne.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także