Opel zmienia logo i zapowiada początek nowej ery
Ingerencję w wygląd loga marki nie są niczym nowym, ale można odnieść wrażenie, że temu zabiegowi coraz bardziej towarzyszy napompowana do granic możliwości otoczka. Teraz zmianę ogłosił Opel, który wraz z nowym wizerunkiem zamierza rozpocząć erę, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje.
01.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:24
Przyszedł też czas na mały lifting dla znaku rozpoznawczego Opla. Zmianą, którą najłatwiej zauważyć, jest neonowo-żółte tło. Mogłoby się wydawać, że ten kolor towarzyszy Oplowi od dawna, jednak dotychczasowy odcień bardziej wpadał w pomarańcz.
Nowy kolor ma elektryzować i symbolizować nową, bezemisyjną przyszłość marki. Opel użył go już na słupkach prototypu GT X Experimetal, który według producenta rozpoczął podróż do przyszłości. Oczywiście ma on także mocno oddziaływać na odbiór, przez co lepiej zapadać w pamięć.
Oprócz tego delikatnej modyfikacji poddano samo logo – charakterystyczny "blitz" narysowany jest teraz cieńszą linią, a napis "OPEL" pod nim napisany jest nową czcionką "Opel Next". Ta z kolei może występować w 3 wariantach – lekkiej, zwykłej i pogrubionej.
"Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów" — mówi w oświadczeniu Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Nowe logo powiązane jest też z odświeżonym językiem stylistycznym z przednim panelem Opel Vizor oraz nowym wnętrzem Pure Panel. Rozwiązania wdrażane są do kolejnych modeli, a w pierwszej kolejności otrzyma go Mokka i Crossland. Daje to też pewnego rodzaju wgląd, czego możemy spodziewać się po nowej Astrze, która niebawem powinna ujrzeć światło dzienne.
Producent podkreśla dodatkowo, że nowe wzornictwo eliminuje niepotrzebne ozdobniki odwracające uwagę. W ten sposób Niemcy chcą zadeklarować swoją wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość.