Opel zmienia logo i zapowiada początek nowej ery

Ingerencję w wygląd loga marki nie są niczym nowym, ale można odnieść wrażenie, że temu zabiegowi coraz bardziej towarzyszy napompowana do granic możliwości otoczka. Teraz zmianę ogłosił Opel, który wraz z nowym wizerunkiem zamierza rozpocząć erę, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Opel
Filip Buliński

Przyszedł też czas na mały lifting dla znaku rozpoznawczego Opla. Zmianą, którą najłatwiej zauważyć, jest neonowo-żółte tło. Mogłoby się wydawać, że ten kolor towarzyszy Oplowi od dawna, jednak dotychczasowy odcień bardziej wpadał w pomarańcz.

Nowy kolor ma elektryzować i symbolizować nową, bezemisyjną przyszłość marki. Opel użył go już na słupkach prototypu GT X Experimetal, który według producenta rozpoczął podróż do przyszłości. Oczywiście ma on także mocno oddziaływać na odbiór, przez co lepiej zapadać w pamięć.

Oprócz tego delikatnej modyfikacji poddano samo logo – charakterystyczny "blitz" narysowany jest teraz cieńszą linią, a napis "OPEL" pod nim napisany jest nową czcionką "Opel Next". Ta z kolei może występować w 3 wariantach – lekkiej, zwykłej i pogrubionej.

"Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów" — mówi w oświadczeniu Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.

Nowe logo powiązane jest też z odświeżonym językiem stylistycznym z przednim panelem Opel Vizor oraz nowym wnętrzem Pure Panel. Rozwiązania wdrażane są do kolejnych modeli, a w pierwszej kolejności otrzyma go Mokka i Crossland. Daje to też pewnego rodzaju wgląd, czego możemy spodziewać się po nowej Astrze, która niebawem powinna ujrzeć światło dzienne.

Producent podkreśla dodatkowo, że nowe wzornictwo eliminuje niepotrzebne ozdobniki odwracające uwagę. W ten sposób Niemcy chcą zadeklarować swoją wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟