Opel zmienia logo i zapowiada początek nowej ery

Ingerencję w wygląd loga marki nie są niczym nowym, ale można odnieść wrażenie, że temu zabiegowi coraz bardziej towarzyszy napompowana do granic możliwości otoczka. Teraz zmianę ogłosił Opel, który wraz z nowym wizerunkiem zamierza rozpocząć erę, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Opel
Filip Buliński

Przyszedł też czas na mały lifting dla znaku rozpoznawczego Opla. Zmianą, którą najłatwiej zauważyć, jest neonowo-żółte tło. Mogłoby się wydawać, że ten kolor towarzyszy Oplowi od dawna, jednak dotychczasowy odcień bardziej wpadał w pomarańcz.

Nowy kolor ma elektryzować i symbolizować nową, bezemisyjną przyszłość marki. Opel użył go już na słupkach prototypu GT X Experimetal, który według producenta rozpoczął podróż do przyszłości. Oczywiście ma on także mocno oddziaływać na odbiór, przez co lepiej zapadać w pamięć.

Oprócz tego delikatnej modyfikacji poddano samo logo – charakterystyczny "blitz" narysowany jest teraz cieńszą linią, a napis "OPEL" pod nim napisany jest nową czcionką "Opel Next". Ta z kolei może występować w 3 wariantach – lekkiej, zwykłej i pogrubionej.

"Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów" — mówi w oświadczeniu Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.

Nowe logo powiązane jest też z odświeżonym językiem stylistycznym z przednim panelem Opel Vizor oraz nowym wnętrzem Pure Panel. Rozwiązania wdrażane są do kolejnych modeli, a w pierwszej kolejności otrzyma go Mokka i Crossland. Daje to też pewnego rodzaju wgląd, czego możemy spodziewać się po nowej Astrze, która niebawem powinna ujrzeć światło dzienne.

Producent podkreśla dodatkowo, że nowe wzornictwo eliminuje niepotrzebne ozdobniki odwracające uwagę. W ten sposób Niemcy chcą zadeklarować swoją wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony