Insignia śmierci. Opel rezygnuje z flagowego modelu

Topowy model Opla – w produkcji od 2008 r. – będzie sukcesywnie wygaszany. Insignia to już kolejny przedstawiciel ginącego gatunku sedanów.

Na flagowca Opla czeka już tylko ostatnia prostaNa flagowca Opla czeka już tylko ostatnia prosta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe/Opel

Miłośnicy klasycznych modeli segmentu D mogą się pocieszać, że przecież nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia końca Insignii, jaką znamy. Niemniej wszystko wskazuje na to, że Opel podjął już decyzję.

Tym samym Insignia podzieli los bardziej wiekowych rywali – VW Passata czy Forda Mondeo (choć ten ma jeszcze ostać się w wersji kombi). Dowodem na przesądzony los modelu ma być podawana przez Automobilwoche informacja, że od 2023 r. historyczny zakład w Rüsselsheim (mieście-matce Opla) skoncentruje się całkowicie na produkcji Astry i siostrzanego modelu DS 4.

Koniec produkcji Insigii ma jeszcze przyspieszyć składanie modeli elektrycznych.
Koniec produkcji Insigii ma jeszcze przyspieszyć składanie modeli elektrycznych. © mat.prasowe/Opel

Portal cytuje też rzecznika niemieckiej marki, który wprost przyznaje, że koniec produkcji Insignii, z jej niezdolną do elektryfikacji platformą, przyspieszy produkowanie Astry.

I tu wydaje się być pies pogrzebany. Nie dość, że modelom pokroju Insignii od paru ładnych lat trudno jest odeprzeć wszechobecną modę na SUV-y, to krzyżyk na Insignii mogło położyć też to, że spowalniała elektryfikacyjne plany koncernu Stellantis.

Ale i w samym Oplu Insignia była skazana na wymarcie – a szczególnie od momentu, w którym marka zapowiedziała, że w 2024 r. chce mieć elektryczną wersję każdego modelu w swojej gamie (a od 2028 r. chce oferować w Europie tylko samochody EV). Wszystko też wskazuje na to, że los Insignii podzieli znacznie młodszy, ale też nie "elektryfikowalny" Opel Crossland.

Opel Insignia od momentu swojej premiery w 2008 r. doczekał się drugiej generacji w 2017 r. A "jedynka", rok po rozpoczęciu produkcji, zdobyła tytuł European Car Of The Year. Insignia na swoim rodzimym, niemieckim rynku w 2021 r. sprzedała się w liczbie 12,7 tys. egzemplarzy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach