Opel Insignia EcoFLEX: ekonomia, dynamika i... przystępna cena?

Dzisiejsi producenci robią wszystko, aby zachęcić klientów do sięgnięcia właśnie po ich produkt. W świecie motoryzacyjnym królują trzy dewizy. Auto powinno być dynamiczne, ma mało palić i emitować jak najmniej spalin.

Insignia EcoFLEXInsignia EcoFLEX
Mateusz Gajewski

Jednym z takich pojazdów jest Opel Insignia w wersji EcoFLEX.

Jednym z takich pojazdów jest Opel Insignia w wersji EcoFLEX.

Ekologia i niskie spalanie to dziś klucz do sukcesu. Wydawać by się mogło, że inżynierom Opla tworzącym Insignię EcoFLEX udało się to osiągnąć. Samochód wyposażony jest w silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów. Dzięki zastosowaniu funkcji overboost maksymalny moment obrotowy wynoszący 380Nm jest wytwarzany dzięki 160KM. Samochód ma emitować zaledwie 136g CO2 na kilometr, co zapewnia mu kategorię Euro 5 jeśli chodzi o emisję spalin. Prędkość maksymalna wyniesie 221km/h, przyspieszenie od 0-100km/h jedynie 9,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa: 5,3 litra na 100 kilometrów. Dużo? Mało? Inżynierowie na pewno zrobili dużo, aby wynik był jak najmniejszy.

Cała bryła pojazdu została obniżona o 10mm, a pod zbiornikiem paliwa dodano poszycie co przyczyniło się do zwiększenia aerodynamiki pojazdu. Opel szczyci się tym, iż Insignia EcoFLEX jest najbardziej aerodynamicznym pojazdem na świecie. Gratulujemy!

W silniku pojazdu skorzystano z technologi CleanTech jeśli chodzi o spalanie. Ma ona za zadanie kontrolować spalanie przy użyciu elektronicznego układu zamkniętego, ten zaś na bieżąco kontroluje wtrysk paliwa do poziomu spalania. Cały ten proces przyczynia się do znacznego obniżenia hałasu w kabinie, a także dzięki niemu auto może jechać dynamicznie i jednocześnie palić mało. Dodatkowo na desce rozdzielczej znajduje się ikona specjalnej strzałki, która informuje nas w którym momencie powinniśmy zmienić bieg.

Ceny Opla Insignia EcoFLEX zaczynają się od 30.105 euro. Auto ma pierwotnie być oferowane jako sedan i hatchback.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił