Opel Astra GTC | Koncept ujawniony!

Miesiąc temu informowaliśmy Was o koncepcie nowej Astry w trzydrzwiowej odsłonie ze sportowym zacięciem. Samochód zadebiutuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu, jednak już dzisiaj prezentujemy Wam pierwsze oficjalne wizualizacje tego konceptu.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Miesiąc temu informowaliśmy Was o koncepcie nowej Astry w trzydrzwiowej odsłonie ze sportowym zacięciem. Samochód zadebiutuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu, jednak już dzisiaj prezentujemy Wam pierwsze oficjalne wizualizacje tego konceptu.

Samochód z prezentowanych wizualizacji nosi logo Vauxhalla, jednak wszyscy wiemy, że to poczciwy Opel. Trzydrzwiowa Astra wygląda tutaj naprawdę dobrze. Jest to typowy hot-hatch z bardzo subtelną i wyrafinowaną stylistyką, która może się podobać. Na uwagę zasługuje nisko poprowadzona linia dachu, która łączy się z wyżej poprowadzonym tyłem pojazdu. Dach wieńczy delikatny spoiler, a z tyłu wyróżniają się światła w technologii LED oraz dwie duże końcówki wydechu. Liczne przetłoczenia na bocznych panelach karoserii nadają charakteru nowej Astrze ze sportowymi aspiracjami.

Obraz

Co ciekawe, trzydrzwiowa Astra jest o 4cm dłuższa od oferowanej obecnie wersji pięciodrzwiowej, jednak agresywniejsza i niższa sylwetka skutecznie kamuflują tę różnicę. W środku więc nadal powinno być miejsce nawet dla 5 osób.

Bardzo możliwe, iż trzydrzwiowa Astra będzie posiadać znaczek GTC, jednak czy wtedy najmocniejsza wersja nazywać się będzie w GTC OPC? Może na Wyspach Brytyjskich to się przyjmie (Vauxhall Astra GTC VXR), jednak  w kontynentalnej części Europy nie brzmiałoby to najlepiej -  sądzę więc, że Opel zostanie przy standardowej nomenklaturze.

Producent w Paryżu zapowiada zaprezentowanie modelu pokazowego (widocznego na wizualizacjach), jednak wygląda na to, że produkcyjna wersja nie będzie zbytnio od niego odbiegać. Spodziewana data wprowadzenia trzydrzwiowej Astry do sprzedaży to pierwsza połowa przyszłego roku.[block position="inside"]8713[/block]

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery