Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa

Mercedes-Benz podczas salonu samochodowego w Detroit pokazał odświeżony model GLA, który otrzymał kilka zmian wizualnych, stylistycznych oraz nową konfigurację silnikową. Samochody do sprzedaży trafią niebawem.

Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.
Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.
Marcin Łobodziński

09.01.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:45

Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.
Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.
Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.
Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.
W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w  standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.
W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.
Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.
Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.
Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.
Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Mercedes-Benzmercedes glasegment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)