Odnowione Muzeum Škody – ewolucja, tradycja i precyzja

Odnowione Muzeum Škody w Mlada Boleslav to miejsce, gdzie można zapoznać się ze 117-letnią historią czeskiej marki. Żeby obejrzeć 46 wystawionych samochodów, wystarczy zapłacić równowartość ok. 11 zł.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Odnowione Muzeum Škody w Mlada Boleslav to miejsce, gdzie można zapoznać się ze 117-letnią historią czeskiej marki. Żeby obejrzeć 46 wystawionych samochodów, wystarczy zapłacić równowartość ok. 11 zł.

Muzeum mieści się w jednym z najstarszych budynków kompleksu fabrycznego Mlada Boleslav. Jego remont trwał 9 miesięcy. Wnętrze zostało wyburzone i postawione od nowa. Pojazdy, dokumenty i filmy mieszczą się na powierzchni 1800 m[sup]2[/sup].

Wystawa została podzielona na trzy sekcje. Dział "ewolucja" prezentuje najważniejsze modele w historii Škody. Można się w nim zapoznać z przełomowymi rozwiązaniami technologicznymi i biografiami projektantów. Ekspozycję uzupełniają m.in. filmy, animacje i dokumenty.

W "tradycji" firma chce pokazać, jak jej samochody prezentowały się w poszczególnych epokach, m.in. przez pryzmat aut reprezentacyjnych, rajdowych i wytwarzanych na masową skalę. Z kolei w sekcji o nazwie "precyzja" zwiedzający będą mogli np. zobaczyć, jak przebiega renowacja samochodów.

Dodatkowo w muzeum znajduje się sala Laurin & Klement o powierzchni 930 m[sup]2[/sup] przeznaczona na wystawy specjalne i imprezy okolicznościowe. Może pomieścić 600 osób, ma chowaną scenę i trybunę. Ponadto w kompleksie działają restauracja Vaclav i sklep z pamiątkami.

Prezes Škody Winfried Vahland:

Škoda to marka, która ma jedną z bogatszych historii wśród producentów samochodowych na świecie. Cała firma jest z tego bardzo dumna. Nowe muzeum jest szczególnym wyrazem tej dumy. W nadchodzących latach przewidujemy wzrost na całym świecie. Kiedy idzie się naprzód, nie można jednak zapominać o przeszłości. Nasze muzeum i jego historyczna lokalizacja są tego doskonałym przykładem.

Jeśli Škoda kojarzy Wam się głównie z niedzielnymi kierowcami w kapeluszach, to może Wasza opinia o marce zmieni się po wizycie w Mlada Boleslav. Wprawdzie w informacji prasowej nie znalazły się szczegóły dotyczące poszczególnych modeli, ale w muzeum można obejrzeć m.in. piękną Škodę Popular Sport Monte Carlo typ 909, roadstera Popular czy prototypowe auto wyścigowe z centralnie umieszczonym silnikiem Spider B5. Nie mówiąc już o 130 i 200 RS czy Octaviach WRC.

Ceny nie są specjalnie wygórowane. Za zwiedzanie bez przewodnika trzeba zapłacić 70 koron, czyli ok. 11 zł. Wizyta zarówno w muzeum, jak i fabryce Škody z przewodnikiem mówiącym w języku obcym to koszt 200 koron (ok. 32 zł) dla jednej osoby. Jeśli wybieracie się grupą liczącą więcej niż 12 osób, to możecie liczyć na 50-procentową zniżkę.

Škoda Auto Museum działa przez cały tydzień, w godzinach 9-17. Adres to ul. Václava Klementa 294, 293 60 Mlada Boleslav.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Jangled Nerves GmbH, Stuttgart
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |

Źródło: Skoda

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł