Odcinkowy pomiar prędkości na S8 w Warszawie gotowy. 4 miejsca pomiaru w obu kierunkach

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na trasie w S8 w Warszawie stanęły punkty odcinkowego pomiaru. Firma odpowiedzialna za ich montaż i przygotowanie potwierdza oficjalne zakończenie prac. Teraz do uruchomienia brakuje tylko decyzji zarządców.

Odcinkowy pomiar na S8 jest gotowy do uruchomieniaOdcinkowy pomiar na S8 jest gotowy do uruchomienia
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / brandscope
Aleksander Ruciński

Temat odcinkowego pomiaru prędkości na S8 w Warszawie jest znany od kilku dobrych tygodni. Przedstawiciele GITD już wcześniej potwierdzali, że prace montażowe dobiegają końca i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, urządzenia zaczną działać jeszcze przed końcem 2021 roku.

Firma Sprint S.A. odpowiedzialna za realizację prac oficjalnie potwierdziła ich zakończenie, przy okazji podając konkretne lokalizacje i długości odcinków pomiarowych. Kierowcy jadący S8 będą kontrolowani w 4 miejscach:

  • Od węzła Mory do węzła Bemowo - długość 3,08 km
  • Od węzła Bemowo do węzła Mory - długość 2,95 km
  • Od węzła Łabiszyńska do węzła Marki - długość 4,04 km
  • Od węzła Marki do węzła Łabiszyńska - długość 4,04 km

Taki podział nie jest przypadkowy - 2 punkty pomiaru mają zapewnić bezpieczeństwo jadącym w stronę Poznania, a 2 pozostałe podróżującym w kierunku Białegostoku. Warto jednak odnotować, że plany GITD nie kończą się wyłącznie na Warszawie i trasie S8.

Jak donoszą przedstawiciele firmy Sprint S.A., od października realizowana jest modernizacja 24 urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości zlokalizowanych w całej Polsce. Łącznie zamontowane zostanie 100 lamp wspierających rejestratory typu UnicamVELOCITY3, które zamontowano na polskich drogach w latach 2014-2015. Ma to zwiększyć dokładność pomiarów i umożliwić ich wykonywanie nawet w trudnych warunkach.

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam