Nowy Volkswagen Golf Variant już w polskich salonach

Nowy Volkswagen Golf Variant zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Dziś niemiecki producent poinformował, że w polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ten właśnie model. Ujawniono również polski cennik Golfa Varianta.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Nowy Volkswagen Golf Variant zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Dziś niemiecki producent poinformował, że w polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ten właśnie model. Ujawniono również polski cennik Golfa Varianta.

Pojazd to oczywiście wersja kombi kompaktowego i szalenie popularnego hatchbacka. Projektanci i inżynierowie postarali się, żeby pojazd zachował charakterystyczne rysy nowego Golfa VII, a przy tym był pojemniejszy od poprzedniej generacji Varianta. Pod względem stylistycznym pojazd może nie powoduje przyśpieszonego bicia serca, ale jest bardzo poprawnym samochodem kombi. Pojemność bagażnika nowego Golfa Varianta wzrosła w porównaniu z poprzednikiem z 505 litrów do 605 litrów. W przypadku złożenia tylnej kanapy, nowy Golf Variant może pomieścić aż 1620 litrów (poprzednik: 1495 litrów).

Pod maską nowego Golfa Varianta znajdą się znane z hatchbacka jednostki silnikowe: benzynowe (o mocach: 85 KM, 105 KM, 122 KM i 140 KM) oraz wysokoprężne (o mocach: 90 KM, 105 KM i 150 KM). W zależności od wersji silnika stosowana jest 5- lub 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Większość silników TSI i TDI może być także połączona z przekładnią DSG.

Obraz

Samchód jest wyposażony seryjnie w system start-stop i funkcję rekuperacji. Volkswagen chwali się również, że Golf VII Variant posiada także hamulec multikolizyjny, który automatycznie przyhamowuje samochód po zderzeniu, aby zredukować występującą jeszcze energię kinetyczną.

Do wyposażenia seryjnego należą również między innymi: siedem poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC), klimatyzacja, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS oraz radioodbiornik z 5-calowym ekranem dotykowym TFT. Opcjonalnie dostępne są również systemy, takie jak Front Assist, automatyczny tempomat ACC, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, system rozpoznający znaki drogowe czy asystent parkowania Park Assist.

Nowego Golfa Varianta można już zamawiać w salonach Volkswagena. Producent zapewnia, że czas realizacji zamówień został skrócony ze względu na przeniesienie produkcji do Niemiec. Cena wyjściowa modelu w wersji Trendline z 1,2-litrowym silnikiem TSI (85 KM) wynosi 65 490 zł. Za pojazd w specyfikacji Highline wyposażony w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny (150 KM) i przekładnię DSG trzeba zapłacić 105 290 zł. Pełny cennik znajdziecie poniżej.

Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |

Źródło: VW PR

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇