VW uzupełnia gamę nowego Golfa o silniki 1.0. Jest znacznie taniej

Polski oddział Volkswagena opublikował pełny cennik Golfa ósmej generacji. Oprócz promocyjnych cen obowiązujących dla wszystkich wariantów znajdziemy w nim również nieobecne dotychczas silniki 1.0, które są znacznie tańszą opcją od większych 1.5.

Cennik nowego Golfa startuje teraz z niższego pułapuCennik nowego Golfa startuje teraz z niższego pułapu
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W momencie rynkowego debiutu nowego Golfa przedstawiciele Volkswagena informowali, że w późniejszym okresie oferta zostanie uzupełniona także o tańsze wersje z mniejszymi silnikami 1.0.

Przypominamy, że za podstawową, niedostępną dotychczas wersję wyposażenia nazwaną po prostu Golf w połączeniu z bazową do niedawna jednostką 1.5 130 KM i 6-biegową manualną przekładnią trzeba wyłożyć 91 990 zł, podczas gdy takie samo auto, tyle że z motorem 1.0 TSI 90 KM i 5-biegową przekładnią wyceniono na 75 490 zł. Do wyboru jest jeszcze mocniejsze 1.0 TSI 110 KM i 6-biegowa skrzynia za 78 890 zł - podejrzewamy, że będzie to chętnie wybierany wariant.

Tak wygląda bazowa wersja golfa
Tak wygląda bazowa wersja golfa © Fot. Zrzut ekranu/VW.pl

Kwoty pojawiły się w najnowszych cennikach marki, choć widnieją tam z gwiazdką, pod którą zawarto następującą informację: "Silniki 1.0 TSI będą dostępne do zamawiania w późniejszym terminie. O szczegóły zapytaj sprzedawcę."

Oznacza to, że wiemy, ile trzeba będzie zapłacić za najtańszego Golfa, lecz póki co nadal nie możemy go kupić. Zapewne zmieni się to w najbliższych miesiącach. Chętnych będzie raczej sporo, gdyż Golf z jednostką 1.0 jest znacznie tańszy od tego z silnikiem 1.5, który jak dotąd był jedynym benzyniakiem dostępnym w gamie modelu.

Przedstawione ceny są cenami bazowymi, które teraz zostały jednak czasowo obniżone o dobre kilka tysięcy złotych. Za najtańszego Golfa (gdy będzie już można go zamawiać) zapłacimy 69 490 zł. Co dostaniemy w zamian? Podstawowe oświetlenie LED, multifunkcyjną, ale plastikową kierownicę, system Lane Assist, system wykrywania pieszych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, automatyczną klimatyzację, czy cyfrowe zegary.

A tak prezentuje się wnętrze bazowego Golfa.
A tak prezentuje się wnętrze bazowego Golfa. © fot. zrzut z konfiguratora Volkswagen

Co ważne, czasowa obniżka objęła też pozostałe jednostki, wliczając w to wspomniane 1.5 TSI o raz 2.0 TDI. Pełny cennik znajdziecie tutaj. Oznacza to np., że za topową odmianę Style ze 150-konnym dieslem 2.0 TDI oraz 7-stopniowym automatem DSG zamiast 128 990 zł trzeba wyłożyć 122 990 zł.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł