Nowy turbodiesel w Hondzie Civic
Honda zapowiedziała jakiś czas temu, że wkrótce zaprezentuje nową jednostkę wysokoprężną, która pomoże japońskiemu producentowi w walce z europejską konkurencją. Mowa o silniku 1,6 i-DTEC.
15.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:59
Honda zapowiedziała jakiś czas temu, że wkrótce zaprezentuje nową jednostkę wysokoprężną, która pomoże japońskiemu producentowi w walce z europejską konkurencją. Mowa o silniku 1,6 i-DTEC.
Honda bardzo późno rozpoczęła swoją przygodę z jednostkami wysokoprężnymi. Pierwszym autem japońskiego producenta napędzanym silnikiem diesla była Honda Accord VII generacji, pod maską której pracowała jednostka 2,2 i-CTDi o mocy 150 KM.
Później zapowiedziano mniejszy i słabszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM. Informacje o tej jednostce zostały zaprezentowane już pod koniec zeszłego roku. Teraz wiemy już, że trafi on pod maskę najnowszego Civica.
Motor 1,6 i-DTEC jest pierwszym oferowanym w Europie silnikiem, wyposażonym w technologię Honda Earth Dreams. Moc maksymalną 120 KM, silnik osiąga przy 4000 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny jest już od 2000 obr./min.
Podobno pod maską nowego Civica, jednostka ta ma zadowalać się średnio 3,6 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji zaledwie 94 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
Poza nową jednostką napędową, na targach w Paryżu Honda zaprezentuje także poliftingową wersję hybrydowej CR-Z, koncept EV-Ster z nadwoziem typu roadster oraz nową CR-V w specyfikacji na rynek europejski.
Źródło: Carscoop