Nowy szef Toyoty o planach na przyszłość. Priorytetem jest elektryfikacja

Koji Sato 1 kwietnia 2023 roku obejmie stanowisko prezesa Toyoty, wprowadzając koncern w zupełnie nową erę. Sato zamierza przyspieszyć rozwój elektrycznych modeli, a kluczową rolę w transformacji ma odegrać Lexus.

TOKYO, JAPAN - FEBRUARY 13: Toyota Motor Corp. incoming CEO Koji Sato (C) poses with the company's incoming operating officers including Chief Production Officer Kazuaki Shingo (L), Chief Financial Officer Yoichi Miyazaki (2-L), Chief Technology Officer Hiroki Nakajima (2-R) and Chief Branding Officer Simon Humphries (R) during a photo session following a press conference on February 13, 2023 in Tokyo, Japan. Sato is designated to be the next CEO in April as current CEO Akio Toyoda, grandson of the company's founder, to be in the position of chairman. (Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images)Najbliższe lata staną pod znakiem dużych zmian w Toyocie
Źródło zdjęć: © GETTY | Tomohiro Ohsumi
Aleksander Ruciński

Tak, jak można się było spodziewać, Toyota wejdzie głębiej w świat zrównoważonej mobilności. Nie tylko w kwestii hybryd czy wodoru, lecz przede wszystkim napędu w pełni elektrycznego, który dotychczas był traktowany przez markę po macoszemu.

Koji Sato, który poprowadzi Toyotę ku nowej przyszłości, ma w planach zupełnie nową platformę dla pojazdów BEV. Będzie ona gotowa w 2026 roku. Nowy szef nie ukrywa, że to absolutny priorytet.

– Najważniejsza jest reforma biznesu, począwszy od nowej generacji aut elektrycznych. By dostarczać więcej atrakcyjnych elektryków klientom, musimy usprawnić naszą strukturę z nastawieniem na BEV-y i drastycznie zmienić sposób działania – powiedział Sato cytowany przez Automotive News Europe.

Co ciekawe, wiodąca rola w transformacji ma przypaść Lexusowi, choć szczegóły na razie pozostają nieznane. Firma niedawno pokazała RZ – pierwszy model marki oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Sądząc jednak po zapowiedziach, z pewnością nie ostatni.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie