Nowy standard komunikacji pomiędzy autami. Japońskie firmy będą współpracować

Nowy standard komunikacji pomiędzy autami. Japońskie firmy będą współpracować

Elektronika jest coraz ważniejsza dla nabywców aut
Elektronika jest coraz ważniejsza dla nabywców aut
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Tomasz Budzik
28.04.2021 10:13, aktualizacja: 14.03.2023 16:38

Co mają wspólnego Toyota, Mazda, Suzuki, Subaru i Daihatsu? Wszystkie te marki pochodzą z Japonii, ale niebawem połączy je coś więcej. Nowy system wymiany informacji i rozrywki ma zapewnić właścicielom aut tych marek większe bezpieczeństwo i komfort.

Czasy, kiedy kwestia elektroniki w samochodzie była trzeciorzędna, mamy już za sobą. Dziś klienci chcą nowoczesności i użyteczności, a rozwój technologii obiecuje na tym polu coraz większe możliwości. Właśnie dlatego piątka japońskich producentów aut łączy siły, by stworzyć nowy standard. Owocem wspólnych prac ma być wspólny system multimedialno-komunikacyjny.

Chodzi tu o coś znacznie więcej niż wygląd menu na ekranie pośrodku deski rozdzielczej czy możliwość połączenia systemu auta z telefonem. Dzieło piątki japońskich firm ma być bazą do rozwoju usług autonomicznej jazdy, usług internetowych czy wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi samochodami a centrami danych. Przyspieszyć ma również jakość i szybkość wymiany danych, a więc i świadczenia usług internetowych.

W pierwszym etapie współpracy Suzuki, Subaru, Mazda i Daihatsu zaimplementują własne rozwiązania i aplikacje do platformy Toyoty. Potem rozpoczną się prace nad nowym systemem multimediów, informacji i łączności.

Wspólna praca nad nowoczesnymi rozwiązaniami ma przynieść obniżenie kosztów ich rozwoju i zwiększenie możliwości platformy. Jak widać, w walce na technologie Japończycy nie składają broni.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)