Nowy Renault Modus - funkcjonalny i bezpłciowy
Renault opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia Renault Modus na rok modelowy 2011. W części europejskich salonów sprzedaży samochód pojawi się już we wrześniu. Zobaczmy zatem, co francuski producent ma do zaoferowania w przedziale cenowym 14.450 - 19.550 euro.
20.08.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:44
Renault opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia Renault Modus na rok modelowy 2011. W części europejskich salonów sprzedaży samochód pojawi się już we wrześniu. Zobaczmy zatem, co francuski producent ma do zaoferowania w przedziale cenowym 14.450 - 19.550 euro.
Cena końcowa Renault Modus będzie zależna od kombinacji jednej z czterech wersji wyposażenia i jednej z trzech jednostek napędowych. Najsłabszy dostępny silnik ma pojemność 1.2 litra, moc 75 KM i moment obrotowy 107 Nm, nieco mocniejszy TCE 100 o litrażu 1.2 zaoferuje 101 KM i 145 Nm, najmocniejszy 1.6 dostarcza już 112 KM i 151 Nm.
Nowe Renault Modus wyposażone w jednostkę 1.6 będzie potrzebować 12.3 sekundy na osiągnięcie prędkości 100 km/h, wskaźnik prędkościomierza zatrzyma się natomiast przy 184 km/h. Jednak należy pamiętać, że to małe, miejskie auto rodzinne służące do pokonania trasy z punkt A do punktu B.
Podstawowa wersja wyposażenia, nazwana Authentique, oferuje 15-calowe obręcze (model Faraway), system ABS z EBA, cztery poduszki powietrzne, komputer pokładowy i elektrycznie sterowane przednie szyby. Nieco bogatsza Expression pozwala cieszyć się manualną klimatyzacją, podgrzewanymi lusterkami i radiem CD ze sterowaniem w kierownicy.
Kolejna wersja, Dynamique, obejmuje przyciemnioną tylną szybę, chromowane i skórzane dodatki, 15-calowe obręcze Taranils, automatyczną klimatyzację, doświetlanie zakrętów, elektryczne tylne szyby, czujnik deszczu i kurtyny powietrzne. Ofertę zamyka Exception, który uzupełnia listę wyposażenia o 16-calowe felgi Moal, inteligentny tempomat i specjalnie wykończenie wnętrza.
Czy nowy Renault Modus odnajdzie się na rynku i podbije serca fanów funkcjonalnej do bólu motoryzacji? Jeśli wzrost zainteresowania będzie proporcjonalny do poziomu zmian stylistycznych, raczej nie...
Źródło: Autoevolution