Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji

Samochód będzie prezentował nowy język stylistyczny mniejszych Mercedesów, choć jego proporcje nie zmienią się w stosunku do poprzednika. Oparty na nowej płycie podłogowej MFA ma być wyposażony w technologię półautonomiczną.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Łukasz Pietrzak
Marcin Łobodziński

Choć zbudowane na nowej płycie podłogowej nadwozie nowej Klasy A Mercedesa ma mieć bardzo podobne do obecnego modelu proporcje, ale zupełnie nowy język stylistyczny. Ten będzie korespondował z przedstawioną na początku roku rzeźbą o nazwie Aesthetics A. Wygląd ma być bardziej smukły, gładki i sportowy, a przedni grill może przypominać ten z modelu GT. Sam Mercedes zdradził, że nie będzie żadnej rewolucji, ale ewolucja - tak stylistyczna, jak i techniczna.

Przyłapane wielokrotnie przez fotografów szpiegowskich zamaskowane auto nie zdradza właściwie żadnych detali. Jest tak przygotowane, by nawet linia nadwozia pozostała tajemnicą. Jedyne co zwraca uwagę i co rzeczywiście widać, to dość długie tylne drzwi.

Obraz
© fot. Łukasz Pietrzak

Wiadomo, że kabina ma być bardziej przestronna z tyłu za sprawą dłuższego rozstawu osi oraz wyżej umieszczonej linii dachu. Deska rozdzielcza ma mieć kształt podobny do tej, którą znamy z nowego Mercedesa Klasy E, z cyfrowym zestawem wskaźników włącznie, by odpowiedzieć na konkurencyjne rozwiązanie z grupy Volkswagena. Dostępna będzie wyłącznie odmiana pięciodrzwiowa.

W aucie zadebiutują również nowe silniki, przede wszystkim benzynowy i wysokoprężny motor 2.0. Będzie też odmiana hybrydowa plug-in z 50-kilometrowym zasięgiem na prądzie. Najmocniejsza wersja AMG A45 ma rozwijać moc około 400 KM, by sprostać konkurencji w postaci nowego Audi RS 3, które również osiąga 400 KM. Oczywiście samochód będzie miał napęd na cztery koła i znów ma szansę stać się najszybszym hot hatchem świata.

Potwierdzona jest też informacja o wyposażeniu nowej Klasy A w systemy półautonomiczne z nowej Klasy S. Samochód ma samodzielnie hamować i skręcać w bliżej nieokreślonych jeszcze sytuacjach. Być może utrzyma pas ruchu na autostradzie bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy. Obecnie takie auta są testowane przez Mercedesa.

Samochód wejdzie do produkcji w roku 2018, ale jego debiutu można oczekiwać jeszcze w tym roku. Na pewno Mercedes będzie nas karmił drobnymi detalami i zapowiedziami, które powoli odkryją przed nami nową Klasę A.

Za zdjęcia dziękujemy Łukaszowi Pietrzakowi

Wybrane dla Ciebie
40 gr taniej na litrze. Znamy zasady promocji
40 gr taniej na litrze. Znamy zasady promocji
Jeździsz na zakazie? To teraz przestaniesz. Prezydent podpisał ustawę
Jeździsz na zakazie? To teraz przestaniesz. Prezydent podpisał ustawę
Nowe 35 km ważnej trasy. Kierowcy doczekali się przed świętami
Nowe 35 km ważnej trasy. Kierowcy doczekali się przed świętami
Peugeot odpłynął od brzegu. Wszystkiemu winna sarna
Peugeot odpłynął od brzegu. Wszystkiemu winna sarna
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
Test: Porsche 928 i 911 Spirit 70 - historia jednej tapicerki
Test: Porsche 928 i 911 Spirit 70 - historia jednej tapicerki
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟