Nowy Hyundai i20 ma już polskie ceny. Jest droższy od wielu rywali

Hyundai podzielił się polskim cennikiem nowej generacji i20. Względem poprzednika wzbogacono przede wszystkim wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a klient będzie miał większe możliwości konfiguracyjne. Nie zabraknie też modnych i luksusowych dodatków, choć te będą wymagały odpowiedniej dopłaty.

Podstawowa wersja Hyundaia i20 niestety nie może pochwalić się bogatym wyposażeniemPodstawowa wersja Hyundaia i20 niestety nie może pochwalić się bogatym wyposażeniem
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

W porównaniu do poprzednika nowy Hyundai i20 dojrzał, a nadwozie nie tylko urosło, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów i bagaży, ale także zyskało zupełnie nową, świeżą i modną stylistykę, która może odebrać konkurencji nieco klientów. Koreańczycy wycenili swoje nowe dziecko nieco drożej niż poprzednią generację, a tym samym także od wielu rywali.

Hyundai i20 – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.2 MPI (84 KM) 5MT Classic – 54 800 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 6MT Classic Plus – 67 400 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 7DCT Classic Plus – 72 700 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 6iMT 48V (Mild Hybrid) Classic Plus – 71 100 zł
  • 1.0 T-GDI (100 KM) 7DCT 48V (Mild Hybrid) Classic Plus – 75 300 zł

Pierwszy raz w i20 pojawia się układ miękkiej hybrydy, który ma wspomagać silnik spalinowy podczas jazdy, ruszania i postoju. Kolejną nowością jest skrzynia 6iMT. W porównaniu do klasycznego "manuala" różni się funkcją automatycznego rozłączania sprzęgła po puszczeniu pedału przyspieszenia, dzięki czemu silnik może pracować na wolnych obrotach lub wręcz całkowicie się wyłączyć. Klient będzie miał do wyboru aż 18 kombinacji kolorystycznych, dzięki szerokiej palecie i możliwości dokupienia lakierowanego na czarno dachu za 1500 zł.

Hyundai i20
Hyundai i20 © fot. mat. prasowe

Wersje wyposażenia Hyundaia i20

Nowy Hyundai i20 oferowany jest w 4 wariantach wyposażeniowych – Classic, Classic Plus, Comfort, Premium, choć podstawowa wersja występuje wyłącznie z bazowym, 84-konnym silnikiem. Z kolei decydując się na jednostki z 48-woltowym układem hybrydowym, mamy do wyboru wyłącznie wersje Classic Plus i Comfort.

  • Classic – od 54 800 zł — już w standardzie Hyundai oferuje solidny pakiet asystentów jazdy, obejmujący m.in. system utrzymania pasa ruchu, zapobiegania kolizjom czołowym, asystenta rozpoznawania znaków drogowych czy system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu. Oprócz tego znajdziemy tu elektrycznie sterowane przednie szyby, tempomat, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem czy światła do jazdy dziennej. Niestety zabrakło tu m.in. regulacji kolumny kierowniczej, a manualna klimatyzacja wymaga dopłaty 3000 zł.
  • Classic Plus – od 61 000 zł — w tej wersji w standardzie otrzymamy już manualną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, złącze USB w konsoli centralnej, elektryczne sterowane tylne szyby, system Bluetooth, podgrzewane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami czy cyfrowe radio. Za dodatkowe 800 zł otrzymamy natomiast przydatne w mieście tylne czujniki parkowania.
  • Comfort – od 66 500 zł — tutaj już kierowca będzie miał do dyspozycji bogatsze wyposażenie, którego miejscami na próżno szukać u konkurencji. Wersja obejmuje podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, LED-owe światła do jazdy dziennej, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, 8-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem, bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play czy kamerę cofania.
  • Premium – od 81 900 zł – w skład najbogatszej wersji wchodzi automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp do auta, czujnik deszczu, bezprzewodowa ładowarka do smartfona, podgrzewana tylna kanapa, złącza USB dla drugiego rzędu, ambientowe oświetlenie wnętrza, pełne reflektory LED z funkcją doświetlania, 17-calowe felgi oraz lakierowana w błyszczącą czerń atrapa chłodnicy.
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach