Nowy Ford F-150 wygląda jak idealne auto (nie tylko) do brudnej roboty

Najpopularniejszy samochód Ameryki oficjalnie doczekał się nowej odsłony. Mowa oczywiście o Fordzie F-150, który dojrzał, stał się nowocześniejszy, lepiej wyposażony i bardziej komfortowy. Co ważne, producent pomyślał o wielu udogodnieniach, które przydadzą się podczas codziennej pracy.

F-150 prezentuje się nowocześniej, ale zachował swój typowo amerykański charakter.F-150 prezentuje się nowocześniej, ale zachował swój typowo amerykański charakter.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Ford F-150 nie przeszedł rewolucyjnych zmian, choć różnica w stosunku do poprzednika jest dostrzegalna już na pierwszy rzut oka. Przód zyskał jeszcze bardziej masywne linie, które podkreślono dużymi reflektorami z oświetleniem LED, okalającym krawędzie nadwozia. Wygląda to naprawdę ciekawie, szczególnie w nocy.

Z tyłu dzieje się nieco mniej, ale nie można przejść obojętnie obok oświetlenia wykorzystującego nową grafikę czy dużego napisu F-150 dumnie wytłoczonego na klapie przestrzeni ładunkowej. Poza tym styliści Forda zadbali o większe koła, które teraz szczelniej wypełniają nadkola. Popracowano też nad aerodynamiką, dzięki czemu ten kolos o kanciastym wyglądzie tnie powietrze znacznie lepiej niż poprzednik.

Wszystko dzięki kilku sprytnym zabiegom takim jak zamykane klapy w atrapie chłodnicy czy zmodyfikowane łączenie kabiny z przestrzenią ładunkową. Jeśli już jesteśmy przy grillu, warto wspomnieć, że klienci będą mieli do wyboru aż 11 różnych wariantów tego elementu, tak bardzo wpływającego na wygląd przedniej części nadwozia.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Jeszcze więcej dzieje się we wnętrzu, które wyposażono w zupełnie nowe multimedia w zależności od wersji obsługiwane dotykowym ekranem o przekątnej od 8 do aż 15 cali, co w połączeniu z potężnym tunelem środkowym składa się na masywną prezencję kokpitu. Co więcej, Ford poza klasycznym podłokietnikiem wygospodarował tu rozkładany stolik pozwalający np. na wygodne korzystanie z laptopa. F-150 mimo roboczego pochodzenia nie jest już autem wyłącznie do ciężkiej pracy.

A jeśli zmęczymy się obowiązkami, zawsze możemy odpocząć na wygodnym łóżku, w które za sprawą kilku ruchów ręki zmienia się fotel pasażera. Relaks będzie jeszcze przyjemniejszy, jeśli zdecydujemy się na opcjonalny system audio Bang & Olufsen i pikowaną, skórzaną tapicerkę. Najbardziej zaskakującym elementem jest jednak składany drążek zmiany biegów. Ci, którzy chcą wygospodarować sobie większą przestrzeń do pracy, mogą złożyć drążek, chowając go w tunelu środkowym.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

To dowód na dbałość o klientów, podobnie jak wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które także nie rozczarowuje. Na pokładzie znajdziemy m.in. system pre-collision, kamerę cofania, system monitorowania zmęczenia kierowcy, aktywny tempomat z systemem półautonomicznej jazdy oraz automatyczne światła drogowe.

Jak na razie jedyny silnik oficjalnie przedstawiony w nowym F-150 to 3,5-litrowy PowerBoost V6, standardowo współpracujący z 10-stopniową skrzynią automatyczną i systemem miękkiej hybrydy. W późniejszym czasie do gamy powinny dołączyć także inne jednostki, wliczając w to silniki Diesla.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/29] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne