Nowy Ford Edge (2016) na polskim rynku – cennik
Ford Edge to samochód, o którego istnieniu nie każdy wie. Po cichu, bez hucznej premiery auto debiutowało nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Samochód w typowo amerykańskim stylu to jednocześnie najdroższy model w polskiej gamie Forda, ponieważ jego cena startuje od poziomu 166 600 zł.
22.02.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:36
Nawet Forda Mustanga można kupić taniej. Dlaczego nowy Ford Edge jest tak drogi? Aby to zrozumieć, trzeba najpierw poznać ten model.
Ford Edge to duży, globalny SUV, który w tej samej formie jest sprzedawany zarówno w USA (stamtąd pochodzi) jak i w Europie. Już same wymiary nadwozia mówią same za siebie. Tylko modele Mondeo i Galaxy są od niego większe, a długość nadwozia to 4808 mm. Co więcej, samochód już w wersji startowej jest bardzo bogato wyposażony. Producent nie przewidział wersji "bazowej" i słabych jednostek napędowych. Standardem jest także napęd na cztery koła. Słabszy silnik to 2-litrowy Diesel TDCI o mocy 180 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną, natomiast w mocniejszej wersji z podwójnym doładowaniem ten sam silnik osiąga 210 KM i współpracuje z przekładnią automatyczną PowerShift. Na tym kończy się gama jednostek napędowych Edge’a.
Wyposażenie standardowe wersji Trend kosztującej wspomniane 166 600 zł, napędzanej słabszym silnikiem obejmuje m. in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz z Ford SYNC 2 i 8-calowym wyświetlaczem, asystenta pasa ruchu, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi, system rozpoznawania znaków drogowych, kamerę cofania, inteligentny tempomat czy 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. Takie wyposażenie jasno tłumaczy skąd wzięła się wysoka cena startowa. Ponadto są jeszcze dwie wersje Titanium (od 182 900 zł) i Sport (od 188 500 zł) z bogatszym wyposażeniem. W opcjach znajdziemy dokładnie to samo co w Mondeo, S-Maxie czy Galaxy.
Podobnie zresztą będzie po otwarciu drzwi, ponieważ Edge zapożyczył deskę rozdzielczą z tych właśnie modeli. Te same są fotele i konsola środkowa. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 602 litry, a dostęp do niej może realizować elektrycznie otwierana klapa, reagująca na ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Nowy Ford Edge nie tylko urozmaici gamę modelową Forda o kolejny, typowo amerykański produkt, ale także wzbogaci polski rynek SUV-ów.
Zobacz także