Nowy Dodge Durango otrzymał 720‑konny silnik. To rodzinny SUV do wyścigów na 1/4 mili

Odświeżony na rok 2021 Dodge Durango po części rozczarował klientów, ponieważ spodziewano się po 10 latach całkowitej zmiany modelu. Jednak na otarcie łez przygotowano wersję SRT Hellcat z silnikiem o mocy 720 KM!

Dodge Durango SRT Hellcat jest pod każdym względem imponujący
Dodge Durango SRT Hellcat jest pod każdym względem imponujący
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:02

Tak, tak, Dodge Durango SRT Hellcat ma pod maską silnik 6.2 HEMI Hellcat V8 rozwijający moc 720 KM i moment obrotowy 875 Nm. To ta sama jednostka, która trafiła w wycofanym już z produkcji Jeepie Grand Cherokee Trackhawk.

Imponujący silnik trafił już pod maskę Challengera, Chargera i Jeepa Grand Cherokee.
Imponujący silnik trafił już pod maskę Challengera, Chargera i Jeepa Grand Cherokee.© fot. mat. prasowe

To czyni z Durango jednego z najszybszych SUV-ów świata. Do prędkości 60 mph rozpędza się w 3,5 s. Kiedy stanie do wyścigu na ¼ mili, będzie potrzebował 11,5 s na dojechanie do mety z prędkością 290 km/h. Cały czas mówimy o SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, który na pokład zabierze 6 pasażerów i kierowcę. A kiedy zajdzie taka potrzeba, pociągnie przyczepę o masie 3950 kg.

Nie tylko moc, ale także niemal 4-tonowy uciąg robi wrażenie.
Nie tylko moc, ale także niemal 4-tonowy uciąg robi wrażenie.© fot. mat. prasowe

Potężną jednostkę napędową sparowano z superszybką skrzynią automatyczną o 8 przełożeniach. Napęd ma tryby: Auto, Sport, Track, Snow, Tow, Eco i Valet. System przeniesienia napędu na cztery koła płynnie rozdziela moment obrotowy w zakresie od 30/70 do 50/50 (przód/tył). Oczywiście stosownie do osiągów przygotowano zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie, które dostarcza Pirelli.

Lifting Durango to kosmetyka

Zmiany w nowym Durango obejmują na zewnątrz detale stylistyczne, które miały go odświeżyć względem auta pokazanego po ostatnim liftingu w 2014 r. Objęły przedni i tylny pas, w tym reflektory i kształt zderzaków. Więcej wydarzyło się w kabinie.

Trzy wersje Durango - od lewej: R/T, Hellcat i zwykła
Trzy wersje Durango - od lewej: R/T, Hellcat i zwykła© fot. mat. prasowe

Na desce rozdzielczej jest zupełnie nowy układ ekranu i przycisków i poszerzony panel centralny. Pokrętła i przyciski klimatyzacji znajdują się niżej, a ekran multimedialny UConnect ma przekątną 10,1 cala. Kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę.

Nowy kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę i ma większy ekran.
Nowy kokpit jest bardziej zorientowany na kierowcę i ma większy ekran.© fot. mat. prasowe

Klienci będą mieli do wyboru kilka atrakcyjnych źródeł napędu:

  • Dla wersji R/T przeznaczono 6,4-litrowe HEMI V8 zapewniające 482 KM, dające przyspieszenie do 60 mph w czasie 4,4 s, a ¼ mili pokona w czasie 12,9 s
  • Tradycyjne 5.7 HEMI V8 generuje moc 365 KM. Ma ograniczony uciąg do 3357 kg i jest to jednostka, której główną cechą ma być ekonomia pracy. Przy niedużym obciążeniu przełącza się w tryb 4-cylindrowy.
  • Bazowy silnik o pojemności 3,6 l Pentastar V6 wytwarza skromne 299 KM i ma jeszcze niższy uciąg – 2812 kg. Jest to typowo miejski SUV, oczywiście w realiach amerykańskich.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]
Źródło artykułu:WP Autokult
Dodgesegment jcrossover/suv
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)