Nowy CLS? Poznaj Mercedesa F800

Nowy CLS? Poznaj Mercedesa F800

Nowy CLS? Poznaj Mercedesa F800
Piotr Mazanek
22.02.2010 16:44, aktualizacja: 02.10.2022 20:08

Uchylamy rąbka tajemnicy na temat nowego  modelu Mercedes-Benz F800. Samochód zadebiutuje na marcowych targach samochodowych w Genewie. Oprócz tego, że auto jest skonstruowane w "zielonej technologii" dowiedzieliśmy się także, jaki będzie jego wygląd zewnętrzny. Daje nam to obraz całej serii sedanów klasy CLS.

Uchylamy rąbka tajemnicy na temat nowego  modelu Mercedes-Benz F800. Samochód zadebiutuje na marcowych targach samochodowych w Genewie. Oprócz tego, że auto jest skonstruowane w "zielonej technologii" dowiedzieliśmy się także, jaki będzie jego wygląd zewnętrzny. Daje nam to obraz całej serii sedanów klasy CLS.

Wirtualnie F800 do złudzenia przypomina Rising Car Sculpture. Konceptowe auto ma światła w technologii LED oraz  nowatorskie tylne drzwi. Szef działu designu w Mercedesie-Benz, Gorden Wagener, powiedział:

"Pasjonujące coupe z w pełni utrzymaną równowagą proporcji pojazdu zapożyczyło elegancki, sportowy styl. Będzie on poddany reinterpretacji przez naszą firmę, zaprojektujemy samochód o rzeźbiarskim charakterze. Rezultat to harmonijna mieszanka nowatorskich form i funkcji, które składają się na uczucie świetnego fasonu i władzy."

W środku auto ma zainstalowane miękkie i lekkie siedzenia zrobione z magnezu i włókna węglowego. Pod maską F800 ma zaawansowaną platformę, w której może zostać umieszczony bak na paliwo lub system hybrydowy. Każda z tych alternatyw zajmuje stosunkowo mało miejsca. Mercedes zmniejszył wymiary obu opcji, jednocześnie zwiększając moc. Kompresja pozwoliła na zoptymalizowanie dostępnej przestrzeni wewnątrz samochodu, stąd całe wnętrze jest zachowane do użytku dla pięciu pasażerów.

Opcja napędu hybrydowego składa się z silnika V6 o mocy 300 koni mechanicznych oraz modułu hybrydowego o mocy 109 koni mechanicznych. Do setki auto rozpędza się w 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 249 km/h lub 121 km/h w trybie elektrycznym. Co ważniejsze, F800 z konceptowym napędem hybrydowym może przejechać do 29 kilometrów wyłącznie używając elektryki. Efektem jest zużycie paliwa na poziomie 2,9 litrów na 100 km. Moduł hybrydowy zasilany jest jonowo-litową baterią, którą można naładować używając zwykłego, domowego gniazdka.

Alternatywny model z benzynowym napędem ma silnik o mocy 136 koni mechanicznych. Komponenty tego systemu są odpowiednie dla różnorodnych konfiguracji napędowych. Wlew paliwa umieszczony jest w przedniej części pojazdu, podczas gdy silnik elektryczny zaisntalowano w okolicach tylnej osi. Moc pochodząca z jonowo-litowej baterii jest ładowana przez chemiczne reakcje wodoru z tlenem zachodzące wewnątrz pojazdu.

Oprócz opisanych wyżej rozwiązań, F800 posiada także masę nowinek technicznych. Między innymi jest to ekran dotykowy, który rozpoznaje różne ruchy palca. Inne udogodnienia to nowoczesna nawigacja, asystent jazdy  oraz PRE-SAFE 360, czyli system, który uruchamia hamulce około 600 milisekund przed spodziewanym zderzeniem.

Trzeba przyznać że nowy mercedes prezentuje się na prawdę godnie. Zapraszamy do przejrzenia galerii.

  • Slider item
  • MercedesF800-3
  • MercedesF800-5
  • MercedesF800-7
  • MercedesF800-1
  • MercedesF800-6
  • MercedesF800-4
  • MErcedesF800-10
  • MercedesF800-9
  • MercedesF800-2
  • MercedesF800-3
  • MercedesF800-5
  • MercedesF800-7
  • MercedesF800-1
  • MercedesF800-6
  • MercedesF800-4
  • MErcedesF800-10
  • MercedesF800-9
  • MercedesF800-2
[1/19]

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)