Nowy Citroën C3 inspirowany konceptem C‑Cactus
Następna generacja Citroëna C3 będzie modelem z tańszej linii produktów francuskiego producenta. Ma przyciągać jednak nie tylko ceną, ale także wyglądem.
21.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:44
Następna generacja Citroëna C3 będzie modelem z tańszej linii produktów francuskiego producenta. Ma przyciągać jednak nie tylko ceną, ale także wyglądem.
Dyrektor generalny Citroëna Frederic Banzet zapowiedział zmiany w pozycjonowaniu w koncernie PSA. DS najprawdopodobniej stanie się osobną marką premium, która ma rywalizować z producentami z Niemiec i zyskać mocną pozycję w Chinach.
Pod nią będzie się plasował Peugeot, którego samochody mają być jednak wyżej w hierarchii od Citroënów z linii "C". Te z kolei mają mieć "konkurencyjne ceny", ale nie aż tak niskie jak w przypadku należącej do Renault Dacii.
Samochody z serii "C" mają być przeznaczone dla klientów poszukujących funkcjonalnych aut za rozsądne pieniądze. Banzet podaje, że koszty produkcji zostaną obniżone m.in. poprzez uproszczenie oferty, np. zredukowanie liczby dostępnych silników.
Citroëny nie przeobrażą się w budżetowe pudełka. Kupców do salonów ma przyciągać nie tylko cena, ale także odważna stylistyka. Przykładem ma być nowe C3, które będzie nawiązywało do prototypowego modelu C-Cactus z 2007 r.
Źródło: Autocar